Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej sända mail i Outlook


BeSa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har just skaffat en ny dator med Win XP och jag har även Outlook 2002 installerad. Det går bra att ta emot mail men när jag skickar så får jag ett felleveransmeddelande i inkorgen:

 

Exempeladress till den jag skickar till = 'skicka.till@test.com'

 

Exempeladress min egen som jag skickar ifrån:

<min@adress.nu>

 

Exempel IP-adress:min.ip.adress

 

Här är meddelandet:

 

The following recipient(s) could not be reached:

 

'skicka.till@test.com' on 2004-01-02 21:09

501 5.7.1 This system is not configured to relay mail from <min@adress.nu> to <skicka.till@test.com> for min.ip.adress

 

Tacksam om någon kunde hjälpa mig vad felet kan bero på. Jag har tittat på uppsättningen av Outlook i min gamla dator (med Outlook 2000) och kan inte hitta några skillnader i konfigureringen.

 

/Bengt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'skicka.till@test.com' on 2004-01-02 21:09

501 5.7.1 This system is not configured to relay mail from <min@adress.nu> to <skicka.till@test.com> for min.ip.adress

 

Felet består i att den servern du angivet inte tillåter dig att skicka mailet. Förmodligen har du angivit felaktiga uppgifter (om det nu är så att konto fungerat tidigare) eller så har du glömt att ange att den utgående servern kräver verifiering.

 

Är det en adress du betalar för kand du vända dig till din support för att få hjälp.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för ditt svar. Det var så att jag inte konfigurerat att utgående server kräver verifiering. Kanon att du kunde hjälpa mig.

 

/Bengt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...