Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Måste jag byta "utgång" för internet???

issemannen

Recommended Posts

Försöker fixa trådlös anlsutning till internet, men får det inte riktigt att fungera.

Har en trådlös usb-adapter i datorn, och en trådlös router av märket x-micro.

Jag har fått det att fungera så långt att datorn, genom usb-adaptern har kontakt med routern, men jag får inte internet att fungera.

Måste jag i datorn ändra några inställningar vart internet är inkopplat, alltså att det ska gå genom usb-adaptern istället för nätverkskortet??

Bra om någon kunde svara, har nämligen provat ALLT... :(

Måste jag i datorn ändra några inställningar vart internet är inkopplat, alltså att det ska gå genom usb-adaptern istället för nätverkskortet??

Nej, inställningarna du skall ändra, lite beroende på vad för internetuppkoppling du har, finns förmodligen i din router. Mer hjälp hittar du kanske på: http://www.x-micro.com/wlan-ap.htm

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

Har ställt in rätt ip, nätmask, dns osv....

Kan det vara något annat??

Vad är det du har ställt in? Dvs vad har du för uppkoppling? Finns det någon status-funktion i routern som du kan kolla upp inställningarna med?

Kan du pinga ip-adresser/hostnames?

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

Jag har bredband, bostream.

Eftersom jag har skrivit in samma inställningar som jag använt tidigare så borde det väl fungera.

Har provat pinga ip-adresser när det trådlösa är inkopplat, men då går 100% förlorade...

[inlägget ändrat 2004-01-02 23:42:38 av issemannen]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...