Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lavasoft


Lars2W2

Rekommendera Poster

Jag vet att Lavasoft är ett mycket kraftfullt verktyg mot Spyware mm, men också att den fria verionen bara detekterar, inte blockerar spyware. Tar du bort s****n m.hj.a Lavasoft är den tillbaka när du kommer tillbaka till samma sida nästa gång.

 

Det finns nämligen en kommersiell sida av Lavasoft, där betalar man för att få blockering. De senaste veckorna har vi sett en flod av inlägg som alla landar på att lavasoft är det man behöver. Kilometrar av loggar har landat i Antivirus&Säkerhet, de flesta med svar som länkar till Lavasofts forum.

 

Må vara att några försöker smygmarknadsföra sin arbetsgivares produkt under mer eller mindre organiserade former här på Eforum, men att invagga folk i en falsk säkerhet för att sen kunna kränga nåt som finns gratis i andra progs tycker jag suger, om man säger...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag vet att Lavasoft är ett mycket kraftfullt verktyg mot Spyware mm, men också att den fria verionen bara detekterar, inte blockerar spyware. Tar du bort s****n m.hj.a Lavasoft är den tillbaka när du kommer tillbaka till samma sida nästa gång.

 

Det blir ganska tydligt när man använder programmet. Blockeringsfunktionen är stängd och man hänvisas till att köpa programmet för att få funktionen.

 

I allmänhet använder man programmet till att rensa systemet på oönskade filer och annat man får in tillsammans med program eller utifrån internet.

 

Håller med om att loggarna kan vara irriterande som tar upp kilometervis av plats på forumet. Det kunde föras via e-post, ICQ och liknande. Okej för en gång, men hålles det på om och om igen så blir även jag ganska trött på det.

 

Må vara att några försöker smygmarknadsföra sin arbetsgivares produkt under mer eller mindre organiserade former här på Eforum,

 

Om du syftar på DieHard, så är han moderator på Lavasoftforumet. Jag fick mail av honom där han presenterade sig för mig, för att jag refererade till en tråd där han skrivit om sitt älskade Hijack. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-02 19:23:32 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så det är alltså okej att ett gäng marknadsför sina produkter i nån slags instegsnivå på Efurum?

 

Gäller inte denna Eforumregel

5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Men på sina håll finns det forum där du till och med kan göra det.
även Lavasofts personal och/eller anhängare?

 

Vad får vi härnäst?

 

ZoneAlarm är det man först tänker på, men dom verkar inte känna pressen att sälja sig överallt. Tack för det...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Lars2W2 skrev:

...så det är alltså okej att ett gäng marknadsför sina produkter i nån slags instegsnivå på Efurum?

 

Hur menar du då?

 

Reklam och reklam. Jag tolkar ditt inlägg som att du retar dig på loggarna som tar utrymme.

 

Vi hade ju i så fall kunna ta all antivirusprat som reklam. Folk talar sig varma för olika antivirusprogram och förklarar hur programmen fungerar för de som inte vet.

 

Det är ju trots allt en slags hjälp till folk som har problem. Att sen några är insnöade på ett program är väl en annan femma. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar ditt inlägg som att du retar dig på loggarna som tar utrymme.

 

Det är en bisak. Kommersiell reklam på användarplats i Eforum är nåt helt annat. Tänk på det här med "trovärdighet", IDG.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur skall det lösas då?

Skall Die Hard icke få hjälpa användare med tips om att sanera sitt system,enkom det är samma inlägg varje gång?

Det är ju trots allt nästan det enda som fungerar...

 

Hörde på radion idag en representant ifrån Symantec angående alla virus-mask-anfall under 2003 och han gjorde ingen reklam alls!

 

 

0x--x0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Det räcker med att ha gratis-versionen som inte blockerar. Däremot är det betydligt viktigare att ha ett bra antivisrus-program och en säker brandvägg. Jag kör Ad Aware nån gång då och då och då rensar det bort något nytt spy-ware. Tror inte att spy-ware är farliga, men jag vill bli av med dem i alla fall.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Man behöver alltså bara gratis-versionen, inget annat. Arbetsgivare som är tillverkare av en produkt kanske vill få en att gå ut och övertyga folk om att de behöver den. Det lärde jag mig i grundskolan att det funkar på det viset. Dessutom så "behöver" man inte den, eftersom spy-ware inte är farliga. Bara retliga. Ingen har att göra med var jag surfar och hur mina surf-vanor ser ut. Att ha en brandvägg och ett bra anti-virus är desto viktigare.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall Die Hard icke få hjälpa användare med tips om att sanera sitt system,enkom det är samma inlägg varje gång?

Det är ju trots allt nästan det enda som fungerar

 

Det finns mer som fungerar än Lavasofts produkter, och dom är, till skillnad från Lavasofts produkter, gratis när det gäller att blockera spyware.

 

Jag tycker att det är skamlöst av DieHard och hans vänner att så oblygt locka in folk i Lavasoftfållan utan att berätta att det kostar förrän de är där. Ett klassiskt försäljartrick f.ö. "Få in dom i butiken, bara. Sen är det lätt"

 

Lika skamligt är det av IDG att med öppna ögon släppa igenom material som är mer reklam än något annat på det frivilligt och oavlönade Eforum.

 

Det här med HiJackthis, till exempel: Var och varannan gång rekommnderas dett iofs utmärkta lilla systemverktyg när folk undrar om nåt. Sen ser man oftast hänvisningar till, gissa vad! om inte Lavasofts supportsidor när de expertkunskapskrävande loggarna rullas ut på Eforum.

 

Skäms IDG, som säljer sej till så simpel marknadsföring!

 

Alternativ som blockerar?

 

http://spybot.safer-networking.de/ hittar och blockerar Spyware och kostar Nada. Zilch. Zero. Intet.

 

 

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Dödar AciveX som vill in i systemet. Kostar inte heller nåt...

 

Nu kan vi bara spekulera i vilka andra som tillåts markandsföra sina produkter på Eforum framöver. ZA tror jag inte behöver hålla på så, men man kan ju aldrig veta. Sen har vi hela sektorn ljud och bild, men där är jag inte så hemma. Några tips?

 

(rättade syftningsfel)

 

[inlägget ändrat 2004-01-05 21:52:19 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.

Alternativ som blockerar?

http://spybot.safer-networking.de/ hittar och blockerar Spyware och kostar Nada. Zilch. Zero. Intet.

Det söker igenom en massa filer och kollar upp en del saker då man kör programmet,precis som adaware.

 

Skäms IDG, som säljer sej till så simpel marknadsföring!

 

 

(Är du säker på att du inte är LarsW?)

 

Ett ytterligare ord till ingenting är Zip eller void

 

 

0x--x0

 

[inlägget ändrat 2004-01-05 22:45:33 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...