Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mp3


Sonny Gruvsjö

Rekommendera Poster

Sonny Gruvsjö

Har en P2-333Mhz, 192Mb ram, TNT2, SB64awe. och har problem med Mp3-spelning..

 

Kör Winamp 2.61, medan jag spelar en Mp3:a kan jag i princip inte göra något annant, då hackar låten jag lyssnar på. spelar ingen roll att jag ställt in att hela låten ska laddas in i minne och spelas därifrån...

 

Någon som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

 

Hej !

Jag har precis samma problem. Jag har också en p2 333 men jag har bara 64 ram. winamp 2,50

Det var ju ganska länge sedan du skrev detta, har du blivit av med det nu ?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej !

Jag har precis samma problem. Jag har också en p2 333 men jag har bara 64 ram. winamp 2,50

Det var ju ganska länge sedan du skrev detta, har du blivit av med det nu ?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonny Gruvsjö

Ja, jag har 2 lösningar.

Skaffa en P3-processor (hjälpte), testade en P3-550MHz processor, slutade hacka.

Jag köpte dock en Mp3-spelare, istf en P3-processor. Köpte en Jukebox från Creative, har 6gb hdd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar konstigt.. jag har inga problem med mp3:or på en gammal P133:a ens...? För att inte tala om linuxP90:n... hur bra som helst...

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonny Gruvsjö

Vet att det är konstigt, något har hänt, det gick bra förrut.. Någon hårdvara måste ha ballat ur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ser processormätaren ut för winamp när du spelar? 100% belastning eller inte?

 

(för att avgöra om det är nå't med decodningen som helt plötsligt drar för mkt krat)

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör 98:an så finns det inget program inbyggt som mäter processorbelastning, däremot så borde det finnas något program att ladda ner, sök på www.download.com.

Mp3-uppspelning borde inte ta mer än 3-4 % av processorn.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sven Sylvester

Ett bra sådan program är t ex Freemeter, som är en freeware och finns att hämta på download.com

/Sven

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonny Gruvsjö

Har hittat felet i min dator, det heter Norton Antivirus 5.01, när jag dödade den processen sjönk CPU-belastningen från 100% ner till 1-2%.

 

Måste kolla om NAV 6 funkar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StefanLarsson1

Det finns visst program som som övervakar processorbelastningen i Win98.

Lägg bara Systemövervakaren i autostart-mappen och justera storleken på fönstret så det passar dig.

Själv har jag en liten ruta ovanför klockan och den visar cpu-belastning, inkommande och utgående kbit/s.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...