Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

not video CD compliant?


Hellpig

Rekommendera Poster

Ovanstående är det felmeddelande som jag fått ett antal gånger efter att ha konverterat en AVI-film för att kunna bränna till VCD-format, så att man skall kunna kolla på den i DVDn... Det är ganska märkligt tycker jag efter parametrarna i den omkonverterade filen är följande:

 

format: mpeg 1

Audio: 44.1 kHz, stereo i 224 kbit/s

video: 352*288/25 Hz

 

Det borde väl vara "video compliant" tycker jag... eller? Någon har en idé om varför det inte fungerar? Programmet som inte vill ta emot det är Nero Burning Rome 6.0 och felmeddelandet kommer upp EFTER det att Nero har "erbjudit" sig att konvertera om filen (ja, ytterligare en gång!).

 

Well, om ngn har något tips på vad som kan vara fel så blir jag mycket glad o nöjd :) Det kan iofs vara så att filerna är kassa från början kanske men efter försök med 3-4 olika filmer så börjar jag undra! :P

 

mvh

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv fått meddelandet ett antal gånger, klickar bara förbi det med OK och har inte haft några problem med att kolla filmerna i DVD:n senare.

 

// Alex

 

 

 

"It´s only cheating if you get caught!

- Homer Simpson"

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis för att din dvd-spelare klarar mpeg1-filer som inte är i VCD-format. Dock klarar inte alla dvd-spelare det.

 

Vad har du för märke och modell ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...