Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan jag se en kopieringsskyddad DVD via tvout


Brynke

Rekommendera Poster

Hej, jag vill se en DVD-film på min TV från dvd-spelaren på min dator. Detta får jag dock inte, eftersom skivan är kopieringsskyddad och inte visas med tvout-funktionen påkopplad!

 

Jag kör med ett GeForce3 Ti 200 med tvout, TVTool och powerDVD.

 

Kan någon ge ett tips om det är möjligt att köra dvd-filmer via datorn till tv'n på detta sätt, eller åker man på att köpa en separat DVD-spelare?

 

Kopplingarna mellan TV och dator fungerar för övrigt utan problem, men DVD-filmen har jag ännu inte fått se. Hur fasen bär man sig åt??

 

/Brynke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du klonat bilden så att du ser samma sak på tvn och bildskärmen eller har du utökat bilden så att du kan dra in grejer på tvn ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njä, jag kör med TvTool och då får jag ju över det som visas på skärmen till TV'n direkt. Problemet är att filmen inte ens visas på skärmen med tvout-funktionen påkopplad - det blir ett felmeddelande bara.

 

/Brynke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny info,

 

kollade lite vidare på nätet och hittade en annan tråd om just detta. Lösningen lär vara att installera gamla drivrutiner till GeForce3, inget senare än 41.09 drivers lär fungera - surt sa räven. Det måste väl ändå fungera med nyare drivrutiner ??

 

/Brynke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett sida på internet hur man tar bort Macrovision skyddet temporärt från nVidia kort, minns inte var just nu, men det finns. Dock var det bara temporärt och inte var det helt enkelt heller.

 

Har iofs för mig att TVTool en gång i tiden klarat av att stänga av Macrovision. Stämmer inte det idag?

 

Mycket dålig lösning av nVidia att stänga av TV-out vid titt på DVD.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Monshi,

 

har provat att stänga av macrovision via TvTool men det hjälper inte! Datorn vägrar att visa DVD så länge som tvout är på.

 

Får kanske prova med äldre drivrutiner ändå. Hör av mig om det fungerar.

 

/Brynke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta tips då, som dock verkar vara lite gammalt, fungerar det?

 

Ever had problems outputing to the TV using either PowerDVD or WinDVD because of Macrovision or what not. Well I have found a way to get around it without hacks or cracks.

 

First, plug-in your computer to your TV using whatever you usually use, in my case I use A/V plugs from my video card (Asus TNT using the latest Asus drivers) and sound card (SB-PCI64).

 

Once your computer has booted up and you can see windows on your TV. If you try running either PowerDVD or Windvd it won't work. For me PowerDVD gives an error saying it can't disable the TV-Out port and in WinDVD, all that I get is audio and a Windvd logo showing up.

 

So before you run either program, set your computer to switch back to the VGA mode (in my case click on the Asus Control panel in the tray, click on Display and in the top right-hand corner is a dropdown menu with TV or VGA in it).

 

Once the VGA mode is active your TV should go blank, but after 10 seconds or if you press the Escape button it should switch back to the TV mode.

 

Now try and run PowerDVD or WinDVD and for some magical reason it will work and you will be able to view your DVD's on TV instead of the monitor.

 

/T

 

[inlägget ändrat 2003-12-27 23:29:22 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske detta progran hjälper dig, du kan testa det i 21 dagar:

 

AnyDVD

http://www.slysoft.com/en/

 

Nyfiken på ämnet, hittat i andr aforum folk som testat och fått det att fungera. Vanligaste tipset verkar dock vara att man ska gå tillbaka till version 41.09 av drivrutinen.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips Monshi,

 

det jävliga är att jag redan provat 4109 utan framgång. Jag skall kolla dina länkar, men jag börjar faktiskt misströsta. Jag åker nog på en separat DVD-spelare ändå - men det vore ju själva fan om det inte skulle fungera - varför bygger man datorer med DVD och tvout om det inte går att använda ?? "SUCK" säger jag. Har även varit inne på Fujitsu Siemens hemsida, och det finns fler än jag som har samma problem - synd att det inte verkar finnas någon enkel lösning.

 

Ha det

 

/Brynke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monshi min älsklingsklump!!

 

Den lilla räven "Any DVD" löste problemet!

 

-Tack! Varför skall det vara så jäkla svårt hela tiden ?

 

Nu går det, Tack för din hjälp - du är en liten syberhjälte !

 

Lev med detta,

 

Hälsningar Brynke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att det löste sig.

 

Förjävligt att man åter ska behöva komplettera nVidias drivrutiner med extra program som kostar pengar.

 

Sjukt - vem kopierar idag en DVD via TV-ut på datorn?

 

Ska minnas denna lösning, en dag kanske även jag försöker spela upp en DVD på datorn. Undrar om det inte finns något gratis hack av drivrutinen som kan lösa detta?

 

Ed: Drivis innan 41.09 ska det visst vara för att fungera...

dessa ska fungera, enlig post i annat forum:

Windows 9x: http://download.nvidia.com/Windows/30.82/3...30.82_win9x.exe

Windows 2000: http://download.nvidia.com/Windows/40.72/4..._win2k_WHQL.exe

Windows XP: http://download.nvidia.com/Windows/40.72/4..._winxp_WHQL.exe

 

 

/T

 

[inlägget ändrat 2003-12-28 09:51:08 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...