Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vhs utgång


Yuva

Rekommendera Poster

hej på er alla,

 

jag har tv utgång o svhs utgång på min dator.. så, Nu har redigerat nåra filmer på adobe premiere.. Nu vill jag kopiera de till min vhs.. alltså att jag vill kopiera direct till ett vhs video band hjälp av med min svhs utgång...

 

jag vill veta vad jag behöver, vilke program, vilke kablar, osv...

 

och oxå jätte gärna vill veta hur man kopierar över vhs band till dator...alltså från vhs till datorn..

 

tack... jag hoppas nån kan hjälpa mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du behöver?

 

Sladdar: S-video -> (den kontakt som passar på videon SCART?)

Samt RCA->SCART (dvs ljudet från ljudkortet till samma kontakt som videosignalen)

 

TV-utgång förresten? Vad? Komposit? Ja då kanske en komposit till Videokontakt behövs...Fast S-video ger oftast bättre bild än komposit, gäller bara att din video klarar av att ta emot S-video.

 

Program: Något som kan spela upp din film.

 

OBS!!! Osäker på en detalj - om grafikkortet får för sig att lägga på Macrovision skydd som gör att videon inte kan spela in signalen. Eller aktiveras enbart detta skydd av DVD-uppspelning???

Osäker.

 

 

Inspelningen - ja då behöver du vända på det hela. Du behöver en ingång på datorn för den signal videon sänder. S-vide, komposit eller kanske vanlig antenn.

 

Samt program som kan spela in, vilket Premiere borde klara, annars finns det andra. Följer ofta med program för detta med den enhet som klarar inspelning.

 

 

Bringade jag dig någon klarhet i dina frågor?

 

/T

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...