Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

'Power Save Mode' Problem!


Zamayeri

Rekommendera Poster

God jul allesammans!

 

Jag har ett problem när jag spelar spel som kräver 3d Grafik, efter ca säg 10 minuter av spelandet så stängs av och en liten ruta kommer upp där det står "Power Save Mode enabled" eller något sådant. Vet inte vad problemet är? Kan någon hjälpa mig?

 

Mitt grafikkort: GeForce 4 Ti4200 AGP 8x

 

Dator: 2,6ghz pentium4, 512ram.

 

God jul och ett gott nytt år,

Micheal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bassplayer1960

Du skriver inte vad du har för OS, men på skrivbodret, högerklicka, välj egenskaper. Sen fliken Skärmsläckare, där klickar du på Energisparfunktioner, inställningar... På "Försätt i vänteläge:" välj "Aldrig". Skulle inte det hjälpa så kan det vara någon power-inställning i BIOS som är orsaken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Jag har Windows XP Proffesional som OS.

 

Ja, det där hade jag fixat för länge sen så det måste väl vara någon power inställning i BIOS som du nämnde, men jag har ingen aning om hur man hanterar BIOS:en.. vad är det som orsakar att d händer så närja gspelar? kan någon hjälpa mig fixa d i bios?

Tackar,

Micheal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bassplayer1960

Har du ingen manual till ditt moderkort, det står där hur man ändrar i bios. Att det bara händer när du spelar 3d verkar konstigt. Kanske hjälper om du installerar om drivrutinerna till grafikkortet. Har det funkat bra förut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...