Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dig kamera inköpt utomlands


roger_malmö

Rekommendera Poster

Om jag köper en digitilkamera ( video ) från Usa fungerar allt som det skall med svenska mått mätt, jag menar kan jag redigera osv i min dator

sorry kanske korkad fråga men jag begriper inte

tack för svar en en GOD JUL alla här

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar följande tror jag att det är lungt:

- Stöd för PAL (Europastandard till skillnad från NTSC som används i USA)

- Nätdel/laddare ska klara 230V/50hz. På många utrustningar som man köper numera klarar laddaren 100-250V/50-60hz och då räcker det med en enkel kontaktadapter eller en ny nätsladd. I USA säljs dock en del utrustning som bara klarar 110V/60hz.

 

Datorinterface mm är samma över hela världen så om ovanstående är OK bör det inte vara några problem.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret..det där med pal är jag med på sedan kan man tyvärr inte utläsa med laddaren i säljarens annons ( ebay )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att gå in på tillverkarens hemsida och titta på specar eller om det är olika laddare till USA- och Europamarknaden.

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så tycker nog dom flesta men man får inte glömma bort att i det stora landet i väster tror man fortfarande att världen består av USA plus några utspridda kolonier. Om dessa kolonier inte har samma standard som USA är dom underutvecklade och det är bara en tidsfråga innan dom har hunnit i kapp.;)

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

De laptopparna och digitalkamerorna jag köpt i USA har alla klarat 110-240 volt. Låt vara att adapter har behövts till att passa i väggkontakten.

(Dylik kostar 5 kronor i USA, dvs. 50 cents)

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...