Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PÅMINNELSE: Musikforumen flyttar


----

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vill gärna påminna om att dessa forum snart kommer att stänga. Det betyder att alla inlägg och dess svar fortfarande kommer att finnas kvar, men att det inte längre kommer gå att skapa nya.

 

Vill du skapa en ny tråd och vara säker på att få svar, posta då i det nya forumet:

www.studio.se/forums

Välkommen dit!

 

Mer information i mitt tidigare inlägg:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill gärna påminna om att dessa forum snart kommer att stänga. Det betyder att alla inlägg och dess svar fortfarande kommer att finnas kvar, men att det inte längre kommer gå att skapa nya.

Kommer alla musikrelaterade forum att försvinna? Ljudkort och mp3 forumen måsta väl ändå få vara kvar?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer alla musikrelaterade forum att försvinna? Ljudkort och mp3 forumen måsta väl ändå få vara kvar?

 

Man undrar ? Jag tycker att hela den här "stjäla alla ljudforum idén" är otroligt dålig. Vill Oldsberg&co ha egna forum, so be it, men dom bör verkligen inte stjäla forumen från eforum. Jag tror inte ens att vi till största delen är samma folk som läser "Studio". Varför skall man då sno från oss ? Visserligen önskar jag "Studio" all lycka och välgång, men dom bör låta bli att stjäla forum:thumbsdown:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, så Studio är för fina för eforum? ;)

 

Iofs så hade väl forumen försvunnit förr eller senare ändå när tidningen lagts ner, det är få IDG-tidningar som har en livslängd på längre än 2 år.

 

Men ge fasen i Mp3 och Ljudkort då dessa forum fanns här långt innan Studio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från inlägget Oldsberg länkar till:

 

...det gäller endast de forum som hör till tidningen Studio, det vill säga alla under kategorin "Musikskapande på datorn"

 

Ljudkort och mp3 går under kategorierna Hårdvara respektive Spel & underhållning. Det känns ju onekligen som dom har en given plats på Eforum och kommer såvitt jag förstår alltså att stanna här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det gäller endast de forum som hör till tidningen Studio, det vill säga alla under kategorin "Musikskapande på datorn"

 

Man kan verkligen ifrågasätta om dessa forum "hör till tidningen Studio". Det var inget snack om nån tidning när dom öppnades, och dom flesta som har skrivit där har sannolikt aldrig läst "Studio". Go figure.

 

Grejen är: om "Studio" vill ha webbforum; öppna ! Men det finns ingen anledning att börja stänga trådar i ett fungerande forum. Känns ganska löjligt, men jag kanske är petig ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill gärna påminna om att dessa forum snart kommer att stänga.

 

Det tackar jag för! Jag var emot Studios hundrafemtielva olika ljud- och musikforum redan från början - det räcker gott med ett eller ett par generella forum i ämnet istället, det blir mycket mer aktivitet i dem då :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Ljudkort och mp3 går under kategorierna Hårdvara

> respektive Spel & underhållning. Det känns ju onekligen

> som dom har en given plats på Eforum och kommer såvitt

> jag förstår alltså att stanna här.

 

Helt korrekt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På 2003-12-20 på 19:31, skrev Blekis ®:

Jag tycker att hela den här "stjäla alla ljudforum idén" är otroligt dålig. Vill Oldsberg&co ha egna forum, so be it, men dom bör verkligen inte stjäla forumen från eforum. Jag tror inte ens att vi till största delen är samma folk som läser "Studio".

För att förtydliga en smula - vi tar inte bort de forum som har legat på Eforum sedan tidigare. Forumen mp3 och ljudkort ligger inte ens under kategorin "Musikskapande på datorn" och kommer inte att röras. Forumen som är aktuella är "Cakewalk/Sonar", "Cubase", "FL Studio", "Flac, Monkey's Audio", " Insticksprogram, ljud", "Ljudredigering", "Logic", "Mp3, aac, Ogg Vorbis", "Musikprogram, övriga", "Pro Tools" och "Reason".

 

Och att många som finns på Eforum inte är desamma som läser tidningen har vi också märkt så du har helt rätt! Det är just därför som vi startar ett eget som bättre passar våra läsare. Alla parter nöjda och glada!

 

På 2003-12-20 på 19:38, skrev SYS64738:

Iofs så hade väl forumen försvunnit förr eller senare ändå när tidningen lagts ner, det är få IDG-tidningar som har en livslängd på längre än 2 år.

Det är också extremt få tidningar som inte går back första åren. Studio har aldrig gått back, så det är lite klantigt och oinsatt av dig att förutsätta att vi försvinner. Tidningen Studio har fått en starkare start på marknaden än jag tror många förstår. Så du lär inte få se Studios forum försvinna. Tvärtom. Vi har redan många gånger fler nya inlägg där per dag än vad som postas under "Musikskapande på datorn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...