Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hämta pop3


TheBorg

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Såg att det finns trådar med samma fråga men ingen som har svar på mitt problem.

 

Jag kör Exchange2003 på en server2003 så långt allt bra. mailen kommer till en mailserver och exchange servern ligger på en annan maskin. Går det att koppla så att exchange går ut och hämtar/skickar från en annan maskin och klienterna jobbar från exchange servern.

 

klient + exchange + Mailserver.

 

hoppas jag inte var för luddig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo har tittat på det.

 

Helst skulle jag vilja ändra dom interna mailkontorna till att hämta extern mail.

 

men det värkar vara lite svårare. konstigt att man inte får samma fråga om hur man vill ha sitt konto i exchange som man får på clienterna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exchange ligger på en server med namn (domän.com)

och mailservern ligger på (mail.annatdomän.com)

när man lägger upp ett konto på exchange så vill jag använda (mail.domän.com) isättet för det som blir som defult (användarnamn@domän.com)

 

Om du installerar en mailklient,så får du sätta upp konto med mailserver pop m.m.

 

men inte i exchange där görs allt automatiskt med defult insällningar...

 

Hoppas denna förklaring inte rörde till det ännumer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan du ändra vilken som är din standard adress så att säga, och vilka domäner det skall skapas adresser för.

 

Jag tror fortfarande att det du vill göra är att lägga till något program som hämtar mailen från din externa mailserver/ISP och lämnar mailen i rätt mailbox på din exchangeserver, och sedan att dina klienter hämtar där.

 

Men, du kan inte konfigurera varje konto individuellt för att tex. hämta mail från någon extern pop maskin, när du lägger upp det i exchange.

 

Starta din exchange system manager och kolla på recipient policies tex. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...