Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Censur?


Lars2W2

Rekommendera Poster

Jag har svarat ganska tufft på inlägg med en kvinnosyn som verkar emanera från den Afgahnska landsbygden och nu är både inlägg och svar (med hot om rättegång, om jag minns rätt) borta ur tråden.

 

Hur noga tvättar IDG Eforum? Att kirurgiskt ta bort enstaka inlägg ur trådar som får stå kvar, hör det till vanligheterna?

 

Afgahnerna får alltså stå kvar, men inte reaktionerna...

 

[inlägget ändrat 2003-12-07 22:36:23 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur noga tvättar IDG Eforum? Att kirurgiskt ta bort enstaka inlägg ur trådar som får stå kvar, hör det till vanligheterna?
Att jämföra någons kvinnosyn med talibanernas är en kränkning. Då deras kvinnosyn anses förnedrande i vår kultur så anses det också som förnedrande att bli jämförd med dessa. Det är förmodligen därför inläggen tagits bort av ansvarig moderator.

 

Det händer ibland. Det är alltså inte riktigt censur, utan används bara när trådarna spårar ur och utvecklas mer till bråk och "pajkastning" istället för diskussion.

 

Afgahnerna får alltså stå kvar, men inte reaktionerna...
Dra inte alla över en kam. Bara för att man inte delar vissa åsikter som framgick i tråden, innebär det inte att man är Afghan. Vad är negativt med det förresten?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2003-12-07 23:04:07 av TicoRoman]

[inlägget ändrat 2003-12-07 23:04:50 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi delar helt klart inte åsikt i det diskussionen gällde, men jag har ditt budskap. Loud and Clear. Lika loud and clear som jag har noterat att moderatorn stod över ett svar.

 

No further questions, som det hette i TV-deckarna förr...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var jag som modererade... Jag tog bort ett par inlägg för dig och ett par för Glenn, de borttagna inläggen var alla mer personangrepp än inlägg i en diskussion.

 

Ditt påståeende att jag skulle stå över ett svar är inte korrekt, det fanns inget svar på någon fråga i de inlägg jag tog bort.

 

Jag står för mitt agerande men om du inte är nöjd med det så ber jag dig kontakta Erik Junesjö, erik.junesjo@idg.se

 

Mvh Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag tog i hårt. Det skulle alla gjort som har en närstående som drabbats i mörkret i söderförort, hoppas jag i allafall.

 

Skall icke mer läsa eller iaf svara på inlägg av typen "skyll dej själv som går där...". Det är nog bäst så.

 

Komplettering (Borde väl också påpeka det självklara att moderatorn borde ha lagt ett inlägg om att några inlägg kneps, ungefär som man ser när trådar låses eller flyttas...)

[inlägget ändrat 2003-12-11 22:47:43 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett inlägg där jag berättade vad jag gjort:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=526089#527347

 

/Stefan

___________________________________________________________

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and thought to myself, "Where the heck is the cieling ?!" - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...