Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vocoder


squarehead

Rekommendera Poster

squarehead

Finns det nån där ute, som realiserat en så kallad Vocoder, i något programspråk? Jag har själv gjort några försök utan att få något vettigt resultat. De två ljudsignaler jag försöker "blanda", kommer ut som en något dämpad signal med lite "grammofon-knaster". hehe. (Det behöver naturligtvis inte vara gjort i realtid. Jag vill egentligen bara veta vilken teoretisk grund du har byggt det på. Jag kan ju läsa programkod ifall du inte orkar göra några längre utläggningar här...)

 

Skulle verkligen va kul om jag fick svar på det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jorå! Det finns några stycken. Cyclonix ver1 var ett försök. Det har kommit en 2:a. Jag skall testa kracken i kväll. För Mac finns det en plugin som heter orange någonting. Skall vara bra sägs det. Optcode har gjort en dirx plug som funkar fint. Kolla på deras hemsida..

///S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en PC, så några Mac program är knappast aktuella. Det där Optcode du nämnde... URL:en???

 

Även om ett färdigt fungerande program vore kul, så är jag mest intresserad av TEORIN bakom vocodern - dvs "Hur fungerar den?". Jag tror inte att företagen som tillverkar vocodrar är så benägna att presentera den informationen på sina websidor. Men om du har något surftips så är jag oerhört tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...