Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är all data borta nu?


Bassplayer1960

Rekommendera Poster

Bassplayer1960

Jag kommer inte längre åt den primära, ej system, FAT32 partitionen (enhetsnamn D) på en av mina hårddiskar (IBM 180 Gb). Det började med att en filnamnen och kataloger hade konstiga skräptecken, även innehållet var totalt oläsbart. Datumet på filerna kunde tex vara 2780-84-47.

Men nu kommer jag inte ens åt partitionen. Man ser den i windows, men kollar man egenskaperna på den så är det en FAT, med 0 i storlek.

Jag har kört diverse recovery program men de hittar inget att återställa. Jag vill INTE formatera partitionen eftersom viktiga dokument finns där.

Törs man köra MBR? Någon som vet vad som hänt och hur man kan få tillbaka informationen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för OS?

Testa ev. att boota datorn med en diskett från win 98, vid dosprompten skriver du D:\(enter)Sedan skriver du dir/p växeln/p gör att du kan stega dej fram sida för sida istället för att du ser all data rassla förbi på 1 sek.

här ser du sedan om det finns någon data kvar att rädda.

 

sedan är det bara att kopiera över på diskett, om det är dokument som ska räddas...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bassplayer1960

Jag kör med Win 98 SE. Att boota med diskett hjälper föga. Det har ju blivit nåt knas med allokeringstabellen eller så. Den trasiga partition D: finns, men den innehåller 0 byte (fast den ska vara ca 50 Gb), jag kommer inte åt den. Jag kollade med ett diskverktyg att partitionen är FAT32 LBA, men alla andra heter bara FAT32.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Jag tycker det låter som virus. Har du kört igenom rubbet med absolut färsk-uppdaterat virusprogram? Gör det annars!

 

Annars tycker jag du skulle plocka ur hårddisken och gå till en datorfixar-butik. Att slippa en veckas hårslitande kan kanske vara värt några hundringar...

 

Mauritz.

 

[inlägget ändrat 2003-12-04 23:41:17 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...