Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sök, sök, zzök......ZZZZZ...


Chakotay

Rekommendera Poster

I er sökfunktion skrev jag i fältet "Skrivet av" in namnet Anders Johansson och inställningarna var "Alla forum" och "Bland alla inlägg som någonsin skrivits".

 

Efter klick på sökknappen blev hela fönstret i IE4:an helvitt - då detta "pågått" i fem minuter gav jag upp....ZZZZZZZZZZZZZZZZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det var tråkigt. Just sökfunktionen har vi lagt mycket krut på att få så snabb som möjligt, men ändå erbjuda många sökmöjligheter.

 

Nu kommer några frågor som jag ställer för att kunna gå vidare och analysera din rapport:

 

- Vad hade du för val i de övriga sökfälten, framför allt i själva "sök i inlägg"-rutan.

 

Du behöver inte tala om de exakta orden om du inte vill, utan det går lika bra om du "maskerar" dem med tex ett *, bara jag kan se strukturen...

 

Förresten, om du gör samma sökning idag - går det lika trögt då?

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jani Andersson

Sökningen har nu uppgraderats och enligt våra tester ger den riktigt snabba resultat.

 

Det man bör tänka på är att "Författar-fältet" inte tillåter lika "smart" sökning som de andra två fälten tillåter.

 

Man kan fortfarande skriva Andersson och så får man alla inlägg som alla som heter något med Andersson har skrivit.

 

(Tidigare kunde man söka med plus-tecken och sådant)

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Anders Johansson

Chakotay.

 

Är det något jag kan hjälpa dig med eftersom du söker efter mina inlägg.

 

Om du inte har hittat svaret på din fråga så kanske jag kan hjälpa dig.

 

Med vänliga Hälsningar

Anders Johansson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...