Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Profiler i Win98

hans12

Recommended Posts

Efter nyinstallation av Win98 får jag ingen ordning på profilerna. När jag slår på datorn går den direkt in i operativet med någon slags defaultinställningar. Jag måste då logga ut och logga in igen på rätt profil. Var ställer man in vilken profil som skall gälla vid start av datorn?

Du måste göra två saker:

1) I kontrolpanelen finns det en grej som heter användare. Börja med att lägga upp de användare du vill ha. Ställ in att alla ska ha egna inställningar på både det ena och andra. (Jag kommer inte ihåg riktigt, men det är möjligt att du ställer det där du sätter lösenord på kontrollpanelen).

2) Högerklicka på 'nätverket' på skrivbordet. Välj 'egenskaper'. Sätt att du vill ha windows-inloggning i (primär)inloggningsklientmenyn.

Nej, det funkar inte med ditt förslag. Jag har dessutom ett nätverkskort och kör mot en annan maskin, så jag måste ha inloggning i Windowsnätverket. Det har fungerat tidigare, men efter en krasch var jag tvungen att installera om. Jag har också jämfört med min andra dator och kan inte se några skillnader och i den fungerar det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...