Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flyttade trådar


joakimj

Rekommendera Poster

Jag såg att StefanJohansson flyttade ett inlägg - //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=525942 - och då när ett inlägg flyttas (och svaras på eftersom moderatorn säger till att det aktuella inlägget flyttats), så registreras inte inlägget som obesvarat längre.

 

Är inte detta rätt korkat? Bara för att en moderator flyttar en obesvarad fråga till ett annat forum så anses tråden besvarad?

 

Trådflyttandet kanske ska ändras, eller att moderatorernas "flytt-inlägg" inte ska registreras som ett vanligt inlägg?

 

Red: Eforum äter inlägg igen.

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

[inlägget ändrat 2003-12-03 12:03:59 av joakimj]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med att flytta trådar har diskuterats flera gånger tidigare... Senast jag läste något om det var det en användare som beklagade sig över att hans tråd hade flyttats utan att han fick veta det. Den tråden hade flyttas som obesvarad utan att moderatorn informerade om det via ett inlägg.

 

Vad är då bäst som nuvarande system ser ut? Jag anser att det är viktigare att den som startade tråden får veta att den flyttats än att tråden blir kvar så länge som möjligt i senast obesvarade. Varför? Jo, jag räknar med att de som är intresserade för ett visst område regelbundet besöker de forum som berör det området.

 

Önskemål... Ja, får man önska lite inför kommande Eforum-versioner så vore en trådflyttningsfunktion som automatiskt meddelar alla som bevakar tråden att den flyttats. Gärna med möjligheten för moderatorn att skriva en liten hälsning.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and thought to myself, "Where the heck is the cieling ?!" - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle användarna uppskatta om vi moderatorer istället för att lägga en kommentar i ett nytt inlägg, redigerade och lade in lite text i botten i trådens första inlägg?

 

Något i stil med:

 

/T

------

Denna tråd har flyttas till AAA från BBB av Monshi, moderator för BBB.

------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

AAA står för American Auto Association?

BBB står för Bredbandsbolaget?

 

;-)

 

Skämt åsido, egentligen kan man väl flytta trådar utan att kommentera det minsta. Kommentarerna är nästan mer störande än att tråden flyttats.

 

Och hitta inläggen kan man ju göra genom att klicka på "mina inlägg"..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det ger ju inte information till de som bevakar tråden att den flyttats.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and thought to myself, "Where the heck is the cieling ?!" - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska de som bevakar tråden behöva få information om att tråden flyttas? Tråden ID ändras inte, bara vilket forum den sorteras under. De hittar den igen vi "Jag bevakar" sidan, genom sparad länk eller via länk i brevet de får vid bevakning.

 

Jag brukar för det mesta inte kommentera flytten, oftast lägger jag in en kommentar när jag anser att det behöver klargöras varför tråden flyttas.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt åsido, egentligen kan man väl flytta trådar utan att kommentera det minsta.

 

Fast då blir det fler användare som klagar på ett betydligt mer negativt sätt än i den här tråden ;)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte probelemt... klart att trådar ska flyttas, i vissa fall redigeras, är väl något alla får tåla? :)

 

Att vissa klagar.. ente så mye å göra något åt...kommer man nog aldrig från tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte att flytta eller inte flytta utan att kommentera flytten av obesvarade trådar eller ej.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and thought to myself, "Where the heck is the cieling ?!" - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker helt klart att trådarna skall kommenteras vid en flytt, dvs att ansvarig moderator svarar på tråden precis som det fungerar idag. På så sätt blir trådskaparen förhoppningsvis medveten om att han/hon postat fel och kommer ihåg att titta nogrannare på valet av forum nästa gång han/hon postar en ny fråga.

 

Om moderatorerna ändrar inlägg så som Monshi beskrev ovan finns alltid risken att trådskaparen kommer och påstår att moderatorn tagit bort en del av inlägget eller liknande. Jag har sett det hända på andra forum.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, varför kan inte folk posta i rätt forum från början?

 

Det är inte det lättaste, då det finns många forum som är väldigt lika varann. En rensning och hopslagning av forumen skulle vara trevligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He He givetvis har du rätt, mena de men skev fel...

 

Varör inte en sida på forumet som alla länkar till vid flytt. En sida som förklarar lite varför och regeler?

dvs ett lite mera utförligt standardsvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nu hittade jag denna tråd igen... :)

 

Jag tycker helt klart att trådarna skall kommenteras vid en flytt, dvs att ansvarig moderator svarar på tråden precis som det fungerar idag. På så sätt blir trådskaparen förhoppningsvis medveten om att han/hon postat fel och kommer ihåg att titta nogrannare på valet av forum nästa gång han/hon postar en ny fråga

 

Jag misstänker att mitt första inlägg missförstods.

 

Jag tror att många bläddrar igenom obesvarade inlägg för att hitta inlägg att kunna hjälpa till och svara på.

 

Om nu trådskaparen har postat i fel forum, och någon moderator svarar på inlägget, så försvinner inlägget från obesvarade inlägg och då ökar chansen/risken att inlägget "försvinner"

 

Kan man inte på något sätt få en tråd att vara "obesvarad" fast en moderator har flyttat tråden och meddelat detta i den aktuella tråden? Tråden är ju på sätt och vis fortfarade obesvarad.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...