Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hauppauge wintv pvr usb2

Flack

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har skaffat mig ett "hauppauge wintv pvr usb2" videoredigeringskort.

Men jag får inte till bilden riktigt bra. JAg försöker spela in till DVD standard Play med det medföljande programmet Wintv 2000 men filmen blir lite suddig eller man kan säga att det dyker upp små svarta streck när det är något som rör sig på filmen.

Vad kan man göra för att komma förbi detta? nägon inställning jag har missat??

Jag har försökt med andra program men jag får inte hauppaugen att fungera i andra program iallafall inte de jag provat. någon ide på nått bra program??

MVH

Fuze

TAck för tipset men jag fick det inte till att fungera i det programmet heller. så jag tänkte att jag kanske hade lite för mycke codecs eller nått annat skräp i datorn så jag formaterade om hårddisken och la in XP på nytt och vipps så fungerade det fint!!!

men nu har jag ytterliggare ett problem....

I Win Tv så spelar man ju lätt in filmerna i dvd standard format alltså Mpeg-2 format. men vad för program ska man annvända för att redigera filmen med?

har provat med ett par stycken jag hittat men man måste väll spara tillbaka filmen i Mpeg format igen när man ska bränna den på DVD? i de program jag annvänt så kan man bara spara som *wmv eller *.avi

Nått enkelt redigeringsprogram som kan läsa stora MPEG filmer och som kan spara tillbaka i dvd format igen är jag alltså ute efter.

MVH

Fuze

Redigeringsprogranm för MPEG. Testa utvecklingen av VirtualDub som kallas VirtualDubMod. Den klarar MPEG.

Vad gäller dit andra problem - kolla om du inte kan hitta några uppdaterade drivrutiner till ditt kort. Om du hittar en som kallas WDM-interface bör kortet sedan fungera med vilken TV-applikation som helst då det är ett standardgränssnitt för Windows.

Ute på aningen tunn is här... Wintv... tror förresten jag sett applikationer på nätet speciellt utvecklade för dessa, men kan osäker på om de fungerar på USB-varianten.

Tyvärr ingen länk...

men sök :)

/T

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...