Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

error 'ASP 0113'

Stoffe-2k

Rekommendera Poster

error 'ASP 0113'

Script timed out

/main.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeOut or by changing the value in the IIS administration tools.

-----------------------

första sidan programbanken...

/C

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

error 'ASP 0113'

Script timed out

/nyasearch.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeOut or by changing the value in the IIS administration tools.

Mest enda "resultatet" vid sökning...

Länk till inlägg
Jani Andersson

Vad har du sökt på?

Om du haft med ett namn som tex Jani Andersson med i skrivet av-fältet har vi upptäckt att det blir mycket tungt för systemet.

Om du istället skriver "Jani Andersson" så ska det gå så smidigt som det är tänkt...

Vi kommer att fixa till skrivet av-fältet så snart vi får till en lucka för att undvika den här typen av fel.

Trevlig helg!

Mvh

Jani Andersson

Länk till inlägg

Faktum är väl att jag bara helt flyktigt försökt använda sökfunktionen och först ikväll, när jag riktigt såg efter, upptäckte jag att det fanns "Hjälp" - i mitt tycke väl diskret placerad.

Men jag förstår inte varför det i hjälpen står:

"Hittar inlägg som innehåller antingen ordet asp eller kurs, eller annan variant med stora och små tecken (skola, SKOLA, Mig, mIG)".

Länk till inlägg
Jani Andersson

Du har inte lust att författa ett bättre exempel då? Som folk förstår bättre. Är jättetacksam för förslag från din sida.

mvh

Jani

plus

Länk till inlägg

Nu känns det verkligen som det föreligger "kommunikationsproblem"... kanske rentav "hjärnstopp"...

Hur kan sökfunktionen "hitta inlägg som innehåller antingen ordet asp eller kurs" om man skriver in orden "Skola mig"?

Har sökfunktionen lika vidunderliga egenskaper som den omtalade "intelligenta värktabletten"?

Länk till inlägg

hum... nja.. AI och ASP i ett eller..? =)

>> Har sökfunktionen lika vidunderliga egenskaper >> som den omtalade "intelligenta värktabletten"?

/C

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...