Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spara lösenord i IE6

PlayerOne

Recommended Posts

Hallå,

jag har en webbserver på min dator (WIndows XP Pro) som inte tillåter anonym access. När jag surfar in på den tex från min jobbdator (win xp pro,IE6), blir jag alltså promptad efter användarnamn och lösenord. Jag har även tillgång till checkboxen för att spara mitt lösenord.

När jag surfar in på min webserver från en annan dator som kör Win XP Home och IE6 blir jag promptad om användarnamn och lösenord, men checkboxen för att spara lösenord finns inte! Varför?

Jag har testat olika inställningar i IE > Internet Options > Security, men utan att lyckas.

Det här med att spara lösen görs i den lokala datorn, de två du surfar in på har alltså olika säkerhetsinställningar. Titta i Verktyg/Intenetalternativ/Komplettera automatiskt i din IE, så hittar du kryssrutan

Har kollat där, och inställningarna på de båda datorerna är lika (dvs Komplettera automatiskt för användarnamn och lösenord för formulär). Funkar i alla fall inte...

Testade nu mot en annan server med inloggingsprompt, och där finns möjligheten att välja kryssrutan!! Fattar inte det här...

[inlägget ändrat 2003-11-26 23:02:36 av PlayerOne]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...