Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMA till CD-audio


_BeeZed_

Rekommendera Poster

nån som har stenkoll på wma?

Har funderingar på att lägga upp en del alster i wma-format, men vill ju såklart att dem som känne rför det får ladd ahem det, o sen eventuellt bränna till CD?

Jag vet att vissa (typ vitaminic.se) har så man skickar licenser kors o tvärs?, hur funkar det?

Kan man lägg aupp regler så att det bara går o lyssn apå den ett antal dagar, eller kanske bränna ut den högst 2-3 ggr? ... Jag har Noll Koll, men vill gärna veta mer. ...

 

 

------------------------

www.BeeZed.com

Dance, Trance and PoP!!!

------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade hem en låt från någon artist häromdagen, men när jag skulle lyssna på den visade det sig att det var wma och den funkade inte, varken i Winamp eller Windows Media Player. Minns inte om det stod att man behövde någon nyare version av Media Player eller om det var nån licens som behövdes, men jag orkade inte bry mig i alla fall utan raderade bara låten utan att ha lyssnat på den.

 

Det är klart det kan vara frestande att kunna sätta regler och i detalj styra hur folk ska kunna använda ens låt, men i praktiken funkar det inte så. De som är ärliga får problem eftersom systemen är för restriktiva och inte har tagit hänsyn till alla situationer. Dessutom är det inte ovanligt att såna system krånglar. De som är oärliga kan lätt kringgå systemet. Så, det fyller liksom ingen funktion. Det bara ställer till det för hederligt folk.

 

Så, mitt tips är: undvik wma. Det skapar bara en massa onödiga problem vilket i slutänden leder till att folk inte lyssnar på din musik. Använd mp3 istället, det funkar hos alla utan några problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...