Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Islam i Sverige


Johan Malm2

Rekommendera Poster

PK-isten är en rädd Politiskt Korrekt person som följer med strömmen och antar de åsikter som för ögonblicket är "de rätta". Allt i akt och mening att inte stöta sig med någon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Skapad
  • Senaste svar

Så diskussionen skall nu övergå i "bodycount"? Tämligen ointressant,de får ju sin belöning i himlen, 72 oskulder. Männen alltså, kvinnorna räknas inte.

 

Höj istället blicken en smula och se i hur många av de i världen de nu pågående väpnade konflikterna det är muslimer på minst en sida!

Du kommer att bli förvånad..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PK-isten är en rädd Politiskt Korrekt person som följer med strömmen och antar de åsikter som för ögonblicket är "de rätta". Allt i akt och mening att inte stöta sig med någon.

 

Jag skulle knappast beskriva mig själv som politiskt korrekt.

Snarare verkar det vara politiskt korrekt att vara smygrasist som dom flesta svenskar tycks vara när det kommer till kritan.

Jag är antirasist och antifascist och är inte rädd för att stöta mig med någon för att uttrycka mina åsikter.

 

[inlägget ändrat 2003-11-26 16:34:40 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör att ni är rädda för Islam? Att al-Qaida råkar vilja identifiera sig med just Islam har inget med resten av muslimerna att göra.

 

På varje predikan i moskén (i Sverige) så lägger man oftast stor vikt vid att prata om hur viktig integrationen är och hur viktigt det är att vara en produktiv medborgare i sitt nya land. Man uppmanas att se till att barnen får en god utbildning. Ingen nämner någonsin al-Qaida!

 

Vissa verkar dock förvänta sig att vi ska bli helt assimilerade, dvs fira jul springa rund midsommarstången, måla ägg till påsk osv.. samtidigt ska vi helst glömma allt som har med vårt ursprung att göra, ex religion och helst språket.

 

Det är befängt! Som imamen i Enköping uttryckte det: "Integrera er, men assimilera är inte!"

 

Det är stor skillnad på ovanstående två begrepp.

 

Att integrera sig är att delta i det sociala livet, vara en produktiv medborgare, följa landets lagar, respektera landets regler, och respektera och ha kontakt med sin granne oavsett religions eller nationaltillhörighet!

 

Att däremot bli assimilerad innebär att man glömmer sin bakgrund. Att man glömmer vem man är. Att man tappar sin identitet.

 

Hur vill ni ha det?

 

........

 

Angående särskilda religiösa skolor:

 

Jag har noll erfarenhet av dessa. Är inte undervisningen på svenska språket? Är den inte det så tycker jag att dessa skolor ska förbjudas, innan undervisning sker på svenska. Man tjänar absolut inget på att avskärrma sina barn från omgivningen, både fysiskt och språkligt.

 

........

 

Tack för mig.

 

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2003-11-26 16:46:18 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör att ni är rädda för Islam? Att al-Qaida råkar vilja identifiera sig med just Islam har inget med resten av muslimerna att göra.

 

Precis vad jag menar.

På samma sätt skulle man kunna misskreditera kristendomen genom att påpeka att Hitler var kristen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG tycker att DN och andra media ska låta även obekväma åsikter komma fram, så de kan bemötas. publiseras osv.
Javisst, obekväma men helst inte osanna, som tex Ordfront gjorde nyligen. Det var sjukt. DNs artikel är nästan i samma klass!

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag t ex anser att vi INTE skall ha >30% muslimer i Sverige blir jag betecknad som både rasist och fördomsfull vilket är helt fel.

Om jag däremot säger att "negrer är mindre intelligenta än vita" är det en fördom och dessutom fel, om jag dessutom TYCKER ovanstående är jag också rasist.

Att vilja ha mindre andel muslimer är fel men kanske inte direkt rasistiskt och olagligt. Däremot är dina åsikter, till varför du vill ha det, starkt rasistitska!

 

Precis som DN-debattören är islam en fara långt större än både kärnvapen i Kina och Nordkorea tillsammans.
Hahaha :(, kan inte riktigt bestämma mig om jag ska gapskratta eller storgråta när jag läser ditt inlägg. :)

 

Betänker man också att islam är en rörelse som man inte kan lämna (levande) eller kan hysa avvikande åsikt om (fråga Salman Rushdie!)
Snälla du, var får du allt ifrån? Det som hände Salman Rushdie har att göra med deras statskick och kultur och tradition. Det har inget med Islam att göra. Enligt Islam är man fri att utöva vilken religion som helst. Religion ska inte vara påtvingande. Dock anser man självklart att Islam är guds väg och den rätta religionen.

 

Vill någon tro på något annat så får de gärna tro det. En mulim ska försöka övertyga men inte tvinga.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2003-11-26 17:07:39 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så diskussionen skall nu övergå i "bodycount"? Tämligen ointressant,de får ju sin belöning i himlen, 72 oskulder. Männen alltså, kvinnorna räknas inte.

 

Höj istället blicken en smula och se i hur många av de i världen de nu pågående väpnade konflikterna det är muslimer på minst en sida!

Du kommer att bli förvånad..

 

Puh! Jag var rädd att Axel G hade förstört min lilla slamkrypare. Jag misstänkte att du skulle tolka sidan utifrån dina åsikter och inte efter vad som faktiskt står där. Vilket på nåt sätt visar att du tar in fakta och låter bara sånt som stärker din uppfattning passera filtret, och sånt som går emot det filtret ignorerar du.

Sålunda är du inte ett dugg bättre än dom du kallar PK, eftersom dom arbetar likadant.

 

Det är så att dom här mentala dvärgarna som vill förstöra västvärlden är relativt få i jämförelse med det totala antalet muslimer som finns i hela världen. Jag får uppfattningen att du låter detta lilla antal representera hela den muslimska världen. Enligt den logiken är ju KKK lika representativ för alla vita människor.

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-26 16:58:56 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På samma sätt skulle man kunna misskreditera kristendomen genom att påpeka att Hitler var kristen.

Första året på en ny skola, ny klass. Massa skit händer där borta. Hela den här terrorist grejen startar.

 

Vi får en uppgift på Svenskan. Vi skulle skriva vad vi kände o tyckte om det hela. Helt fritt arbete.

 

Jag skrev en A4 om mig själv, vem jag är, vad jag gör... Att jag är muslim. I slutet tog jag upp just detta "att Hitler var kristen" (jag tog upp fler exempel där kristna har gjort dumma saker, Napoleon, Lasermannen osv).

 

Läraren tyckte väl det var så bra skrivet så hon läste upp min uppsats inför klassen. Interessant o se hur klasskamraterna reagerade när hon läste upp det och efteråt :)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många judar blir lovade 72 oskulder i himlen om de spränger lite barn i luften?
Jag börjar ana vissa djupa rasistiska åsikter här. ;)

 

Man blir inte lovad något förutom helvetet om man utför en så barbarisk handling som att tex spränga ett barn i luften. Du verkar tro på mycket på vad extremisterna säger.

 

Om jag skulle påstå att man blir rik och vacker om man dödar 5 personer, och påstå att det är Islams påbud. Vad skulle du säga då? Att jag är galen och hittar på eller skulle du föra fram det jag skrev i nästa diskussion om Islam där du skulle skriva "så här är det i Islam"? Jag tror mer på det sista, tyvärr.

 

Vad har islamvärlden bidragit till för kultur de senaste 1000 åren?
1. De siffror du skriver, dvs ett talsystem 0 - 9. Matematiken.

 

2. De sättet du skriver på, visserligen har detta utvecklats.

 

3. Musiken, ex gitarren.

 

4. En massa andra vetenskapliga grejer. Förtida vetenskap är mer en da Vinci och Newton.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30% judar i Sverige skulle inte röra mig i ryggen, de är oftast arbetsamma, trevliga, kultiverade personer som anpassar sig till det land där de bor. Hur många judar blir lovade 72 oskulder i himlen om de spränger lite barn i luften? Vad har islamvärlden bidragit till för kultur de senaste 1000 åren? Basarer? Hur många demokratier finns det i muslimska världen? Hur många nobelpristagare?

 

Du är ju inte klok på en fläck!

 

Vad är det som säger att muslimer skiljer sig från judar när det gäller arbete? Du vet väl att "muslim" inte betyder "terrorist från mellanöstern"? Det finns gott om europeiska muslimer och varför de skulle vara annorlunda än andra européer förstår jag inte.

 

Vad jag vill påpeka är att begreppet muslim är rätt stort. Du kan till exempel inte klumpa samman alla kristna som en grupp. Lika lite kan du klumpa samman muslimer.

 

Dina två sista frågor tycker jag är så absurda så om du inte själv inser hur fel de är orkar jag inte försöka förklara för dig, du kommer ändå inte att förstå.

 

Du får kalla mig vad du vill. Du är rasist.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pigge: Vet inte varför du sitter och hetsar angående var demokratier finns eller inte finns, när dina åsikter helt klart hör hemma i en totalitär stat! Du försöker föra fram en åsikt som du inte ens vet vad den syftar till. Återgå till dina högstadiestudier, för jag hoppas verkligen att du inte är äldre än så!

 

- Chris

 

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så diskussionen skall nu övergå i "bodycount"? Tämligen ointressant,de får ju sin belöning i himlen, 72 oskulder. Männen alltså, kvinnorna räknas inte.
Visa mig var i Koranen det står att man får 72 oskulder i himlen om man spränger sig själv och en massa civila. Genom att göra det så har man gjort två stora synder:

1. Begått självmord

2. Tagit oskyldiga liv

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare verkar det vara politiskt korrekt att vara smygrasist som dom flesta svenskar tycks vara när det kommer till kritan

 

Du kanske är antirasist och antifascist, men fördomsfri verkar du inte vara ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt den logiken är ju KKK lika representativ för alla vita människor.
*poäng*

 

Det visar hur fel alla dessa smygrasister i denna tråd har.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30% judar i Sverige skulle inte röra mig i ryggen, de är oftast arbetsamma, trevliga, kultiverade personer som anpassar sig till det land där de bor.
Och muslimer är alltså oftast lata, otrevliga, okultiverade personer som inte kan apassa sig till det land där de bor?

 

Jag är muslim och jag känner mig inte igen i påståendet. Ingen av mina landsmän som också har Islam som trosbekännelse skulle nog göra det heller. I stort sett samtliga har ett arbete, om de inte studerar. Ärligt talat känner jag ingen som sitter hemma och nöjer sig med socialbidrag. Förutom gamla och personer som av annan anledning inte har möjlighet till arbete.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christoffer Eklund
I stort sett samtliga har ett arbete, om de inte studerar. Ärligt talat känner jag ingen som sitter hemma och nöjer sig med socialbidrag

 

Men det gör jag! Och alla dom är "hel-svenskar"! Tror inte man kan dra vissa folkgrupper över en kam oavsett vad det gäller.

 

/d

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får kalla mig vad du vill. Du är rasist.

 

Det han har gemensamt med rasisterna, bortsett från åsikterna då, är saknaden av kunskap.

Det jag tycker är ganska underligt med rasister är att trots att de är så fatalt okunniga har de bildat sig en så stark åsikt.

 

Egentligen, tänk lite nu;

vad är det för skillnad på ett terrordåd och ett gäng rasister som misshandlar en icke-svensk ?

Båda är övertygade om att den andra parten är fel, även om nu det finns flertalet terrordåd som inte har något alls med religion/hudfärg att göra.

 

En åsikt grundad på okunskap är ingen åsikt; det är bara okunskap.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar, men inte en siffra rätt!

Läs på bättre..

 

ARABERNA bidrog med siffersystemet,ja (iofs så snodde de grunderna från grekerna, men ok då..) Vetenskapliga uppfinningar i nutid, glöm det.

Allt detta du nämner äldre än islam! I och med Muhammeds uppdykande och egna tolkningar av "uppenbarelser" upphörde all form av framsteg inom arabvärlden och de religiösa ledarna tog över.

En jämförelse med väst ger att islam befinner sig kulturellt på västvärldens 1500-tal och dess religiösa totalmörker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jämförelse med väst ger att islam befinner sig kulturellt på västvärldens 1500-tal och dess religiösa totalmörker.
För det första så begriper jag inte vad du menar med "Islam"? Menar du själva religionen eller något specifikt land/länder?

 

Om det är religionen så ska det väl jämföras med en annan religion, och inte land/länder. Man kan inte jämföra äpplen och päron vettu...

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några små vinkar om framtiden:

********************

I slutet av oktober 2001 sändes en så kallad fatwa - en juridisk-religiöst grundad handlingsanvisning - runt till en rad islamiska kulturföreningar, moskéer och friskolor på Nörrebro i Köpenhamn. Olyckligtvis för avsändaren som kallade sig »Tariqah - Hellig Jihad Danmark« hamnade ett exemplar på en icke-muslimsk adress, varifrån den fann vägen till offentligheten. Fatwan slår fast att det varje år blir 15 000-20 000 fler »invandrare« - alltså muslimer - i Danmark. Det är på tiden att de får sitt eget område på Nörrebro, som ska göras till en stadsdel »endast för oss muslimer, där vi kan ha våra kvinnor i fred«. Danskarna ska ut, eftersom de förstör de muslimska barnen och kvinnorna. »Det har tagit oss 1400 år att komma till Danmark och vi reser aldrig hem, för vi får inte svika islams mål Khalifa (dvs. kalifatet - islams världsomspännande enhetsstat)«. Fatwan lägger särskilt vikt vid att förhindra muslimska kvinnor att komma i kontakt med det omgivande samhället och alldeles särskilt att umgås med danska män.

*********

Salman Rushdie och vi övriga kuffr har en tuff framtid att se fram emot..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första:

 

Har du hört talas om att kritiskt granska information man kommer i kontakt med?

 

För det andra:

 

Vem var det som skickade ut denna så kallade fatwa? Varför skulle denna persons åsikter representera alla muslimer? Att det skickas ut till "en rad islamiska kulturföreningar, moskéer och friskolor" betyder inte att dessa institutioner stödjer detta.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2003-11-26 20:11:21 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I slutet av oktober 2001 sändes en så kallad fatwa - en juridisk-religiöst grundad handlingsanvisning

 

Hmmm...från vilken lärd kommer den fatwan? Eftersom du verkar så insatt i Islam så vet du ju naturligtvis att det inte vilken dussinmuslim som helst som "utfärdar" en fatwa.

Linguistically, fatwa means "an answer to a question" – the question may be rhetorical or actual. The answer represents only the opinion of the person who offered it. In Islamic jurisprudence, fatwa means the opinion of a scholar based on that scholar's understanding and interpretation of the intent of the sources of Islam, that scholar's knowledge of the subject in question, and the social milieu that produced the issue or question. The scholar's answer or fatwa is not a binding rule; rather, it is a recommendation. The answer (fatwa) may be opposed, criticized, accepted, or rejected. In addition, the answer (fatwa) may itself become the subject of debate or questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det dags för moderatorn att låsa tråden, eller sitta uppe hela natten och bevaka den med en lagbok uppslagen bredvid sig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...