Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp min grafik hackar!


Cremytos

Rekommendera Poster

Köpt en Acer 1353 bärbar dator och när jag kör Morrowind och EVE på så hackar grafiken så hårt att det i princip inte går att spela.

 

Är det helt enkelt så att grafikortet är för kasst eller behöver jag uppdatera drivrutiner? Vore även tacksam för all hjälp med inställningar som kan förbättra prestandan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna besvara din fråga så bör du inkludera vilket operativsystem du kör och vilken hårdvara du har, CPU, minne, grafikkort osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att uppdatera drivrutinerna. Kolla sen på spelsidorna om det står nått där. Sen kan det ju tänkas att det grafikkort du har i datorn kanske inte funkar så bra med spelen.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en länk till din dator eller spes.. finns lite olika

 

Men Morrowind har jag kört på flera makiner utan problem, från 600 Mhz med gf 2 alt radeon 7500.

Bör inte vare ett problem mao...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att jag sett den... men e de samma dator som den som ställer frågan har? Å vilken grafk av de som finns bland alternativen i sådant fall?

 

[inlägget ändrat 2003-11-26 14:35:26 av Axel G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en länk till där jag köpt den. Det är alltså en 1353LC med uppgraderat minne oh högsta processor för modellen som jag fattar det.

 

Går det att uppgradera grafikminne eller liknande i en bärbar. Har ingen erfarenhet av bärbara maskiner.

 

http://www.multitech.se/nywebb/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=165

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att grafikkortet e för svagt i din maskin, S3 Savage4 e ingen höjdare. Grafiken e från 1999 ! och var då bland de sämsta :(

 

se exempelvis.

 

http://www.tomshardware.com/graphic/19990906/3d-card-10.html där kretsen finns med...

 

Din dator e utmärkt om du ska surfa, köra office, programera (oftast) och mängder med andra saker. Väldigt prisvärd för de ändamålen.

 

Skulle kunna tänka mig att köpa en skälv då jag spelar spel på en stationär.

 

Som speldator... nje.... inte med det grafikkortet.

 

Vad du kan göra..

kolla i bios så grafiken får max med minne som du kan ge den..hur du gör? Kolla i handboken.

 

I spel exemplvis morowind. Ta bort skuggor, minska upplösningen, minska ai avståndet, rör inte gamma kontrollen ( kan ta en massa kraft på vissa kort), testa olika "Färg djup" i windows 16,24,32 bítat osv.

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-27 13:42:47 av Axel G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på konfiguration:

Chipset-integrerat S3 Graphics Savage8™ AGP graphics core, med minne upp till 64MB(AS1353), eller

ATI MOBILITY RADEON 9200 med 64MB VRAM AGP 8x på ett separat kort (AS1356)

 

Det står där tydligt dock kanske inte hur myket minne kortet har. AS1353 :)

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du vill med ditt inlägg Jan? Något?

 

Detta är i datorn från fråge-ställaren..

 

bla

 

VIA ProSavageT KN133 chipset

S3 Savage4, 8xAGP, 16-32 MB

 

Inte samma som den länk du hänvisar till... så vad vill du med ditt inlägg? Klaga på att jag litar på att den som frågar vet vad han har för dator och frågar denne eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du vill med ditt inlägg Jan? Något?

 

Ja, självklart. Annars hade jag inte postat det? Brukar du posta inlägg utan syfte?

 

Detta är i datorn från fråge-ställaren..

 

Här kommer en länk till där jag köpt den. Det är alltså en 1353LC med uppgraderat minne oh högsta processor för modellen som jag fattar det.

 

Visserligen men den enda 1353LC som jag hittar på Acers hemsida är den Aspire 1353LC vars vars tekniska specifikation jag postade. Med andra ord kan det tänkas att modellen inte stämmer?

 

http://www.acercomputer.se/acereuro/page4.do?dau22.oid=3390&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=15&ctx1=SE&crc=2018447603

 

Kolla under konfgurationer.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan ju säga att Voodo 3 räcker till ganska m¨ånga spel även idag som är nya. Jag vet inte vilket spel det var men radeon 9200 64 mb ska väl funka till alla spel idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...