Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 ljudenheter


Jetmoon

Rekommendera Poster

hej.

Jag har ett ljudkort i datorn. Till det har jag ett par lurar med bra ljud. Sen har jag köpt ett par som jag använder när jag spelar. De är anslutna via datorn med usb. När jag inaktivierar usbn så funkar de vanliga o annars vice versa. Är båda aktivierade så funkar endast usblurarna.

Problemet ligger i att jag skulle vilja köra båda samtidigt. Dvs samma ljud i båda lurarna sammtidigt.

Min fråga är hur gör jag? är det nått programm så vilken?

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-lurarna agerar ungefär som ett extra ljudkort i datorn, eller hur? Det är ju en intressant fråga i så fall. Jag har inte sett något program där man kan välja fler än ett ljudkort som output.

 

Jag har inte svaret du söker men skulle du inte lika gärna kunna köpa en grenkontakt till ditt hörlursjack så du kan koppla in två vanliga lurar till ljudkortet? Då sparar du antagligen lite (med betoning på lite) datorkraft också eftersom datan nu bara skyfflas över till 1 ljudenhet istället för 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu e grejen att jag redan har ett gren på ena ljudet där ena var lurarna o andra var ljudkabel till tvn..

Man vill inte få en massa grenutag på grenutag som hänger på varandra bakom datorn.

men tack för att du tog dej tid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...