Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Extern filtertjänst?

Mattias C

Recommended Posts

Har på senare tid börjat få problem med spam till mail. Tidigare har det varit ett eller två om dagen och inte känns som något stort problem men nu är det upp emot tio stycken om dagen och det är irriterande.

Jag har idag en egen domän med en mailadress som forwardas till mitt Vodafone Mail-konto.

Ibland kollar jag mailen i telefonen, ibland på min dator i bland med Vodafones Webbmail så en spamlösning som baseras på ett program lokalt i min dator är jag inte så intresserad av.

Vad jag letar efter är en antispam-tjänst där man får nån mailadress som man skcikar sin mail till och sen skickar vidare mailen till valfri adress och där spammet är borttaget eller markerat på något sätt (tex en viss text i subject)

Alltså så här:

Min domänadress forwardas till en antispamtjänst som sen vidarebefodrar till min Vodafone Mail.

Är medveten om att spam som kommer direkt till min Vodafonemail inte kommer filtreras men den lämnar inte inte ut.

Vad jag letar efter är en antispam-tjänst där man får nån mailadress som man skickar sin mail till och sen skickar vidare mailen till valfri adress och där spammet är borttaget eller markerat på något sätt (tex en viss text i subject)

Jag är inte säker på om detta motsvarar dina önskemål, men det kan vara något att börja med. Jag har inte själv använt någon av dem, och har inte något att göra med någon av dem på något sätt.

www.despammed.com

www.tmicha.net

www.mailshell.com (kostar - därmed inte sagt att de andra inte gör det:)

www.cleanmymailbox.com (loggar in på ditt konto o sorterar bort spam, hmmm... den som svarar för din eposttjänst kan ha synpunkter på hur du använder ditt användarid/lösenord)

www.emailfiltering.com (som föregående)

www.vrooms.net (*inte* som föregående :-)

Lycka till..

C

• 4 weeks later...

Följer upp tråden lite...

www.tmicha.net visade sig vara en riktigt trevlig tjänst som gjorde det jag var ute efter. Först tyckte jag inte att det verkade fungera alls men det berodde på att jag klantade mig då jag konfigurerade forwardingen på min domän så mailen aldrig gick genom filtertjänsten :-)

Nu har jag kört en fyra-fem dagar med goda resultat:

16 spam har blivit helt bortfiltrerade av tjänsten.

Ett enda spam har nått min mailbox och det var märkt med SPAM SUSPECT. Sen märkte det även ut ett mail som inte var spam som SPAM SUSPECT men det är ju inte så farligt. (det var reklam från ett företag har har en kundrelation hos)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...