Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur mycket är arbetsgivaravgiften?


Code Red

Rekommendera Poster

Hur mycket är arbetsgivaravgift på en lön som är 18000 före skatt? Jag vill att alla sociala avgifter räknas med. Någon som vet?

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arbetsgivaravgiften ligger väl runt 32% har jag för mig... finns säkert mer exakta uppgifter på rsv.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då blir kostnaden för arbetsgivaren 18k x 1.32 = 23760

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arbetsgivaravgiften ligger väl runt 32% har jag för mig
Är det 32% av eller "på" lönen?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 32% av eller "på" lönen?

 

"Av" bruttolönen som sedan läggs "på" när personalkostnaden ska summeras. Sedan tillkommer andra avgifter som arbetsgivaren ska betala så att den totala kostnaden är drygt 50% av bruttolönen.

 

"Snabbmakaroner avrådes ifrån, de blir alltid för mjuka. Har man tid att leva, så har man tid att koka riktig pasta!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall den "särskilda löneskatten" läggas till arbetsgivaravgiften, eller är det en variant av arbetsgivaravgift?

 

Det är en alternativ löneskatt för som det står: "personer över 65 och de so bedriver passv näringsverksamhet"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack allihopa hur som helst. Det enda jag komit fram till är att det är sjukt att beskatta arbete så mycket. Sen tillkommer väl semesterersättning också?

 

Jag ska fan anställa folk svart när jag startar eget.

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Behöver man betala alla skatter o skit om man bara är själv i sit enskilda företag ???

 

Ja, om du plockar ut pengar måste du det, dvs du betalar ut lön till dig själv och samma regler appliceras. Å andra sidan behöver du inte ta ut lön. Jobbar du t.ex hemifrån kan du använda företagets pengar till att köpa in utrustning som anses vara utrustning för företaget (såsom ex. datorer möbler osv).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...