Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svensk lag?


Skåningen

Rekommendera Poster

Någon som vet en sida där man kan få reda på vilka lagar som gäller t.ex såna som Upphosvrätt osv. Jag hittar inte en sida med sån information. Eller ska man kolla på idg.se lunarstorm och anstalten för se vad dom har för regler som är svensk lag? För skriva dom bara för hitta regler som bör vara på ens Community?

Någon med en lösning?

 

/Du kan alltid nå mig via skolans växel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rådet blir att skriva ner dina frågor och gå till en advokat. Det blir dyrt, men du lär få bäst svar. Upphovsrätten är flitigt debatterad och det är svårt att veta vem som är ansvarig för vad på internet.

 

Är det personen som lägger upp materialet, är det site ägaren, eller är det det företag som hostar siten. Vad jag vet så finns inget konkret svar på den frågan, har själv varit i kontakt med en advokat om just upphovsrätten och hon sa att så länge jag upplyste om att man inte fick ladda upp material som var föll under upphovsrätten, och jag aktivt gjorde allt jag kunde för att det se till så det inte hände så skulle jag nog kunna stå fri från ansvar, men som sagt det fanns inget predjukati ifrågan så en domstol hade kanske tyckt annorlunda.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBBs 100 mbps tjänst åt alla!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...