Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad säger lagen om inspelad musik


Pepptalk

Rekommendera Poster

från webben? Det går ju enkelt att spela in hyggliga "egna" mp3-filer med exp. "Total Recorder". Detta är ljusår bättre än de band jag har från "Radio Luxemburg" men jag var först med nyheter, och det svängde.(Även då var vinylen hutlöst dyra för en begränsad fickpeng). Vad jag inte visste då var att jag för varje köpt casettband betalade för att spela in, nu tycks detta även komma på CD-mediat, vad ger detta mig för rättigheter, kan jag dela med mig av inspelad musik?

 

/PePPe

Tid, är ett digitalt pip var timme.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepptalk skrev:

från webben? Det går ju enkelt att spela in hyggliga "egna" mp3-filer...Vad jag inte visste då var att jag för varje köpt casettband betalade för att spela in, nu tycks detta även komma på CD-mediat, vad ger detta mig för rättigheter, kan jag dela med mig av inspelad musik?

Man betalar redan också för inspelningsbar CD. Det ger dock ingen rättighet att sprida materialet. Oavsett ersättningen får man dock (t.v.) dela med sig av materialet till familjen/vänkretsen. Hur stor vänkrets som är OK är en sak för den mer kunnige att svara på, men inte speciellt stor.

 

Claes T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...