Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nästa sida


Kari

Rekommendera Poster

När jag läser diskussionsgrupp och ska välja nästa sida genom att klicka på pilarna där det står "sida 1 av xx " så kan jag inte komma till sidan två, för att jag får följande felmeddelande: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

 

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]

Prepared statement '(@P1 int OUTPUT,@P2 int) EXEC "ListAllThreads" @P2 ' expects parameter @P2, which was

not supplied.

 

/_ScriptLibrary/Recordset.ASP, line 466

 

ps Jag ligger bakom en proxyserver

 

/Kari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Att du sitter bakom en proxy ska inte ha något med det där att göra. Vad kör du med för läsare och operativsystem?

 

Jag har fått några till sådana där felrapporter och jag ha lämnat vidare dem för felsökning och snabb åtgärd och på måndag ska jag lyssna efter vad man kommit fram till.

 

Det verkar i alla fall som att du inte får med dig alla värden du borde och därför havererar sidan. Men varför du inte får med dig dem - ja det är det som ska lösas...

 

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Netscape Communicator 4.7 engelsk version och Win98 SE svensk version

 

/Kari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Man tycker ju att det ska fungera för dig...

Återkommer när jag har mer att komma med.

 

Blir det alltid så där eller bara ibland?

 

mvh

Jani

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir varenda gång i de diskussionsgrupper jag provat och jag har vid olika tidpunkter.

 

/Kari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det var mycket tråkigt att höra och jag ska göra mitt bästa för att det snabbt ska bli åtgärdat!

 

mvh

Jani Andersson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak i NN 4.7 för Linux. Verkar vara ännu en effekt av "vi kodar allt i Visual InterDev, och vi kollar bara så att det fungerar i IE".

 

Varför använda JavaScript ö.h.t. för denna funktion f.ö.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Somliga av utvecklarna hos oss använder InterDev, just i fallet eForum så är detta nästan ett måste eftersom det inte bygger på "vanlig traditionell" asp. Sedan testar vi våra lösningar för IE 4 och uppoch och Netscape både på PC och MAC. Ibland kör vi även på en Linux för att testa och tyvärr måste man väl erkänna att det händer att man missar att kolla någon fil när en fix snabbt ska upp.

 

Vi utvecklar främst för IE 4 och uppåt på PC (eftersom en överlägsen majoritet av våra besökare sitter med det) - men ambitionen måste självklart vara att det ska fungera för de flesta.

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Somliga av utvecklarna hos oss använder InterDev, just i fallet eForum

> så är detta nästan ett måste eftersom det inte bygger på "vanlig traditionell"

> asp.

 

Inte bygger på "vanlig traditionell" ASP??? Vilken sorts ASP bygger det då på om man får fråga? Har ni utvecklat en egen ASP-motor?

 

> Sedan testar vi våra lösningar för IE 4 och uppoch och Netscape både på PC

> och MAC.

 

Sist var det ju ett simpelt nybörjarfel/slarvfel i topframen (en HTML-kommentar inne i JavaScriptet som inte var korrekt bortkommenterad), vilket NN direkt klagade över genom att slänga upp en dialogruta. Hur kommer det sig att detta fel slank igenom om ni, som du säger, testar sidorna i NN? Har ni JavaScript avslaget när ni testar?

 

> Vi utvecklar främst för IE 4 och uppåt på PC (eftersom en överlägsen

> majoritet av våra besökare sitter med det) - men ambitionen måste

> självklart vara att det ska fungera för de flesta

 

Ber om ursäkt om jag låter tyken, men det märks faktiskt inte. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jag bad Roland som är utvecklare här hos oss och som jobbat mycket med eforum att berätta mycket kortfattat om eForum och han kan själv nämna utifrån sin erfarenhet att man inte bygger upp ASP applikationer med enbart DTC objekt (så som eForum är alltså uppbyggt - det är inte han som byggde det från början...)

 

Om det är någon som är intresserad så kan jag lägga upp lite text från MS om just de här DTC-objecten.

 

eForum är från början byggt med sk. DTC-objekt och microsoft säger att man ska använda

Visual interdev. Vi jobbar naturligtvis även med andra utvecklinsgsverktyg som tex Homesite.

 

Självklart koder man asp-kod runt dessa objekt, men Form-amanager osv tar hand om

händelsehantering för sidans objekt osv.

 

eForum är alltså uppbyggd med DTC-object.

 

Precis som det står nedan kan man kalla Microsofts DTC-object för script builder.

Visst måste man kunna html, javascript och vbscript. En fördel med dtc-objekt som

typ recordsest och connect är att de är komponenter som är snabbare att köra än script.

Det finns fördelar repsektive nackdelar med allt...

 

mvh Roland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mej som vanlig användare säger inte det som ni har diskuterat mig så mycket, men jag har nu provat från tre ställen med tre olika versioner av Netscape (4.51 sv, 4.7 eng, 4.72 eng) samtliga har misslyckats med att visa nästa sida. Däremot har det fungerat med Internet explorer 5.0 och 5.01

 

/Kari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...