Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med windowsregistret!!!!!!!


Magnus]18[

Rekommendera Poster

Magnus]18[

Jag har ett _VÄLDIGT_ irriterande fel på min dator just nu. nästan varje gång jag startar datorn så startar "microsoft registry editor" och lägger in en gammal backup av systemets filer, men den gör det nästan varenda gång, även efter att den gjort det. så man har bara tur om man råkar ta sig in i windows. mitt operativ är windows 98, jag har testat att installera om men problemet verkar följa efter mig, kan det vara minnet det är fel på ?, har hört att vid minnesfel kan väldigt lustiga fel uppstå, jag klockar inte min datorn någonting heller.

 

Tack på förhand /Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte ett minnesfel.

Efter en ren installation av Win98 uppstår inte problemet. Problemet kommer efter du har installerat något program eller drivrutin.

Microsoft Registry Editor är till för att återställa systemets viktiga filer när något har gått fel. Något har alltså gått fel! System filerna som du återställer är alltså oxå fel eftersom problemet kvarstår.

Du får felsöka. Installera om Win98 (ren installation) och installera alla drivrutiner. Starta om mellan varven. Installera sedan alla program. Starta om då och då. När problemet uppstår vet du vilket program/drivrutin du ska uppdatera/ta bort.

Om du kan säga lite mer exakt när problemet hände efter om installationen av win98, så kan jag lättare hjälpa dig.

 

Tyvärr vet jag inget program som lagar ett skadad register. Bara program som optimerar registret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Skulle tro att du har installerat Intel Ultra ATA66 driver, eller?

 

Om inte så är den ett exempel på ett program som spökar med registeråtkomst. Jag har helt enkelt tagit bort nyckeln;

scanregw.exe /autorun från registret..

Jag slipper tvångsavsluta Scanreg vid varannan uppstart och datorn funger som den skall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan hittat felet..

det va fel på processorn, när jag bytte funkade allt helt ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...