Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Portugisiska


Sussi Gustis

Rekommendera Poster

Ett lite annorlunda problem kanske.

När jag ska läsa posten i Hotmailen så är viss text på Portugisiska. Jag har tittat i inställningarna för Hotmail men där är det valt Svenska.

Mailen det rör sig om är såna där dagssammandrag och veckorapporter från olika grupper..

 

Tror att det kommer till Yahoo-lådan också där jag är medlem i vissa MSN-grupper. Tittar jag i gruppernas inställning för min del så står det Svenska.

Har inte hört nån annan i samma grupp som har det problemet.

 

Det fåniga är - att om man går in i grupperna sen så är all menytext och sånt på Svenska.

 

Vad gör jag? Är det nån annan som har detta problem??

 

/Sussi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en svensk lånar en dator i Brasilien från Jose Potter och skriver en sida i word95 på engelska (förståligt för berörda både i brasilien och sverige) och tar med Word.docet hem på diskett så kommer författaren vara Jose Potter (om man går in och tittar på egenskaper, det var ju det Jose skrev in när han installerade Office) och språket (för rättstavning etc vara portugisiska)

Kör man sedan in disketten i en svensk dator med tex word 97 för att göra lite redigering så kommer man uppmanas spara documentet i .rtf format för att alla inblandade ska kunna läsa texten (dvs även Jose Potter)

 

Jag gissar att nått liknande har hänt dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Sussi Gustis

Njae.. jag skulle inte tro det.

Har lokaliserat vad som hände (det är borta nu men hur?). Det som kom på portugisiska var Dagsmeddelanden oc veckorapporter från olika communities/grupper som jag är med i. De flesta är svenska grupper och definitivt inte portugisiska eller något.

Varje dag/vecka får manen rapport om vad som hänt på communitien.. nyamedlemmar, nya meddelanden osv. Felet borde ha legat hos MSN eftersom det är deras server/communities-funktioner som sänder ut meddelanden. Man kan ju även där ställa in att man vill ha meddelanden på svenska ohc jag hade fyllt i det så jag hade nog inte gjort något fel. Däremot så var det nog msn som hade något fel i sitt system. Men det är lite irriterande att få en massa rubriker och sånt på ett språk man inte fattar.

 

/SUssi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...