Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrutskrift på Terminal Server


Leif P.

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem att få till det med fjärrutskrifter på Terminal Server. Ansluter via RAS och sedan med Terminal Server-klienten. Har provat att skriva ut, efter att ha anslutit skrivaren(ser OK ut). Något händer på servern men inget hamnar hos klientens skrivare. Ringer upp via modem - kan det vara förklaringen?

 

Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du installerat metaframe eller delar du endast ut din skrivare via nätverket ?. är det en laser skrivare eller en bläckskrivare. skickas det någon information nätet när du trycker på utsrkift.???..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget MetaFrame installerat. Tanken är att utskriften ska gå till min klient hemma, bläckstråleskrivare. Jag har delat ut den och vill skriva ut det som jag gjort via Terminal Servern. Det går lite trafik via modemet när jag provar att skriva ut, men det händer inget, i alla fall inte inom rimlig tid. Min senaste etst ikväll, där jag tog bort skrivaren i Terminal för att sedan försäka återinstaller den, slutade med misslyckande. Detkänns som om allt hängt sig, vilket det nog inte gjort, men det går otroligt trögt!!

 

Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...