Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reklamrutor


Crunchpuffin

Rekommendera Poster

Hej

 

Den senaste tiden har jag fått upp reklam-meddelanden via upphoppande dialogrutor på datorn. Jag har alltså inte min webbläsare igång, och rutorna som hoppar upp är helt vanliga dialogrutor.

Jag kör med både brandvägg (Zonealarm) och virusprogram (Norton), men dessa verkar inte ha kunnat stoppa reklamen. Varje dag dyker det upp 1-3 olika reklam-meddelanden. Jag har kört AdAware för att se om det kunde rensa bort eventuella spyware, men det sket sej. Någon som har nån idé vad det kan vara? I dialogrutans övre del (fönsterkarmen ungefär) så står det "Messenger". Jag har nyligen installerat Messenger 6.0. Kan detta vara problemet ?

-------------------------------------

"Om man bäddar får man ligga bekvämt"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara "mesenger idag" som kommer upp

 

Gå in Messenger ->Verktyg ->Allmänt ->Och bocka av Visa MSN idag när Messenger loggar in

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte den rutan som jag irriterar mej på även om den också är en aning dryg. Dessa fönster/rutor öppnar sej även när inte messenger är igång. Nu har jag provat med att avinstallera Messenger helt. Får se hur det går.

-------------------------------------

"Om man bäddar får man ligga bekvämt"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett medelande av den typen som skickas med "net send" skulle jag tro. Du stänger av tjänsten genom att gå Kontrollpanelen -> Adminastrationsverktyg -> Tjänster och sen får du leta upp "Messenger" och höger-klicka på den posten och välja Egenskaper. Ändra Startmetod till Inaktiverad och tryck på stoppa. Det bör råda bot på det hela.

 

Edit: Glömde bort inaktiveringen...

A door is what a dog is perpetually on the wrong side of.

--Ogden Nash

 

[inlägget ändrat 2003-11-16 17:47:35 av Linus Kilander]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provar med det du sa så får vi se hur det går......

Det hjälpte i alla fall inte att avinstallera Messenger. Men det fanns en Messenger i administrationsverktygsdelen.....(Oj vilket långt ord)

-------------------------------------

"Om man bäddar får man ligga bekvämt"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...