Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vst-studio


nattvaktaren

Rekommendera Poster

ni borde döpa om er tidning till cubase-studio.

och tack så mycket för att ni skickar med så fina demo-program till oss läsare.

personligen älskar jag att installera och lära känna program som bara kan användas i 10 dagar eller som inte har någon save-funktion. jag har helt enkelt inget bättre för mig.

och tack också för att ni bränner ner gratisljud på skiva. praktiskt för dom som inte har snabb internetuppkoppling.

och tack för intervjun med han cheiron-killen. alltid kul att läsa om hur pengar kan driva människor till vilda ljudexperiment; bye bye bye med n-sync är ett jättebra exempel på hur man kapat linorna och kastat sig ut i det okända. precis sånt vill jag läsa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att se en så cynisk respons på ett kul koncept med en ny svensk musiktidning. Själv är jag positivt inställd, har nummer fyra i min hand och fick gott om inspiration till att jobba med Ableton Live (som jag hade sedan innan).

 

http://www.99musik.com - 99% musikdiskussioner

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-15 01:49:06 av P F]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats Ståhlbröst

Hej Nattvaktaren, vi har försökt skapa en blandning som kan tilltala alla som skapar musik, men innehållet är naturligtvis viktat med tanke på vilka plattformar läsarna använder. I dagsläget råkar det vara Cubase. Har du några önskemål om områden vi ska täcka bättre?

 

När det gäller cd-skivan som medföljer uppskattas den kanske främst av de som inte har tillgång till snabb internetuppkoppling. Men i framtiden kommer vi garanterat också att skicka med mer exklusivt material som inte finns att ladda ned gratis. Du har väl inte missat att cd:n dessutom innehåller ljudfiler från produkter vi testar i Studio?

 

/MvH Mats på Studioredaktionen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var riktigt sur (över andra saker) när jag skrev första inlägget.

ursäkta tonen.

om ni kan få propellerheads att göra reason 3.0 vst-kompatibelt får ni gärna skriva mer om vstpluggar!

just nu är jag bara avundsjuk.

;)

 

[inlägget ändrat 2003-11-15 21:29:22 av nattvaktaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Propellerheads gör Reason VST-kompatibelt när grisar kan flyga :-).

 

Använd ett host-program och "Rewirea" in Reason och lägg VST-pluggarna i hosten. Vad man nu ska med VST-pluggar till...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...