Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkort


Johan123456789101112

Rekommendera Poster

Johan123456789101112

Min kompis har installerat drivrutinerna viper v330 på ett Riva 128 kort. Jag hämtade hem Riva 128 drivrutinerna och installerade den, men det står fortfarande när jag startar upp datorn att jag använder viper v330 (Diamond)

Jag kan heller inte ha mer än 800X600 upplösning och 256 färger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och ta bort grafikkortet helt och hållet i enhetshanteraren och starta sedan om datorn.. Installera sedan de nya drivrutinerna.

 

//Lycka Till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Göransson

Har haft liknande problem med ett Diamond Monster kort som vägrade försvinna. Det går säkert att få bort på något enklare sätt än att formatera disken, vilket jag gjorde :) Men då fick man ju bort en massa annan skit oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan123456789101112

Jag har provat allt som går dagit bort kortet i enhetshanterarn tagit bort allt som har med diamond viper att göra i c:windows/systemfil

och registret har jag sökt igenom och delitat hej vilt. jag får nog köra fdisk och formatera :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigvolvo

Ta bort den tillhörande "inf" filen som ligger i "c:\windows\inf\other".

Den kanske heter "dmdisp.inf" men jag är inte säker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett TNT och det kvittar vilka drivrutiner jag använder så står det ändå samma sak vid uppstarten.

Rätta mej om jag har fel (eller fattat saken fel), men drivrutinerna påverkar inte det.

Det är i windows kortet hetar något annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinerna bestämmer helt namnet på ditt grafik kort i enhetshanteraren.

 

Ifall du har problem att få bort ett namn är det bara att rensa i c:\windows\inf. Använd sök funktionen i win98 och skriv ditt grafik korts namn som stör dig i "innehåller texten:" fältet.

Oftast ligger egna ditt lagda inf filer i c:\windows\inf\other

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...