Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Lite frågor!!

Johan Lundqvist

Recommended Posts

Johan Lundqvist

Hallå där!

Har lite små frågor som jag undrar om Ni kan hjälpa mig med. Nybörjare som man är.........

-Finns det ngn utmärkt site på nätet där det finns kompletta problemlösningar som kan dyka upp i Win95/98/2000? Skulle också behöva lära mig lite om NT och Lotus Notes. Finns det sådana här sidor så vore det kanon, så slipper man köpa en massa böcker! "- The knowledge is out there!"

-Om man har Partition Magic, måste man formatera hela hårdisken innan man partionerar eller kan man gör det utan att det som är lagrat går förlorat?

-Hur går jag tillväga om jag vill uppgradera Win98 till 2000? Jag vill ha kvar alla program o dyligt på hårdisken - alltså slippa att göra en ren installation.

-Finns det ngn "nätshop" som har oslagbara priser på pc-tillbehör? Då menar jag överlag. Det kanse är svårt att hitta en som har allt billigt. Lönar det sig att köpa från "utlandet"?

-Vilket är det överlägset bästa grafikkortet?

.......japp - där har ni lite att bita i!

Tack på förhand!

Johan

Ang. Partion Magic så är finessen med den att man just slipper omformatering.

Ang. uppgradering till W2000 så lär det stå utförligt i dokumentationen om hur man går tillväga eller varför inte annat besöka www.microsft.se.

Om inte annat, köp en datatidning. Det står om W2000 i princip allihop.

Du får väl komma med dina problem hit till eforum när de dyker upp ; )

Annars så kanske mikrodatorn på internet har lite tips.

Partition magic fungerar bara under win9x och går då inte att använda med win2000 och winNT.

Att uppgradera från win98 till 2000 är nog lätt. det är bara att sätta in win2000-skivan och installera, det behövs ingen ren installation(även om det brukar vara att föredra).

Ett till ställe som håller koll på företags sidor är

http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp

• 2 weeks later...

Johan skrev:

>-Hur går jag tillväga om jag vill uppgradera >Win98 till 2000? Jag vill ha kvar alla program o >dyligt på hårdisken - alltså slippa att göra en >ren installation.

Du kan uppgradera rakt av, men många av dina program kommer inte att fungera.

Jag garanterar att den bästa lösningen

är att installera Win2K på en egen partition.

(Eller möjligen att köra enbart Win2K)

>-Vilket är det överlägset bästa grafikkortet?

Bra fråga :-) Det finns nog inget som är överlägset bäst (på allting), men jag håller nog på GeForce DDR

/Mike

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...