Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

får 100 mail om dagen


ericssonr310s ericssonr310s

Rekommendera Poster

ericssonr310s ericssonr310s

min yahoo adress tyckes ha kommit ut till hela världen

 

får 54 spam mail om dagen till mappen Massutskick

 

och där ligger dom kvar i 30 dagar och växer tilss min konto gräns går över 6mb

 

skulle vara bra om yahoo ändrade hur många dagar som mailen skulle ligga i Massutskick till 4 dagar och sen tömmas

 

till det dåliga dom hittar på nya sett att komma in på inboxen brukar vara 2-3 mail som går förbi spamguard

 

tänker snart överge min yahoo adress p.g.a av allt spamm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yahoo är en gratistjänst som borde ha bättre koll på sina filter, men icke. Algonet/Glocalnet som är en tjänst som kostar, kan inte ens installera ett sådant filter, supporten säger olika saker och senaste budet är;

"Nej, det FINNS inget filter till SOlaris som vi kan installera" Humor!

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen detta. Har själv ett Algonetkonto sedan 1996 och får 70-100 skräpmejl om dagen.

 

Ett tag fick jag även bouncade mail från emailservrar runt om i världen då någon skräpmejlare använde min adress som avsändare. Jag frågade Glocalnet om det gick att filtrera bort dessa. "Det är tyvärr inget att göra åt" fick jag som svar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får säkert 100 per dag om jag räknar lite snålt på mitt Hotmailkonto.Har också haft det ett tag.Saken är att Spam borde förbjudas!Har man inte sagt att man vill ha Mail från dessa så ska man fan inte få det!Nu läste jag att vissa företag som skickar spam kan utnyttja virus som sober för detta ändamål

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...