Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SBBS & Utfors skrotfärdiga?!!


Chakotay

Rekommendera Poster

Från strax före jul tycker jag det bara går sämre, sämre och sämre att surfa genom SBBS- och Utfors-gratisabonnemangen - ja, oftast kan man fan inte kalla det surfa ... den förbannade skiten rör knappt på sig överhuvudtaget.

Jag har 33,6-Telix-modemet stående alldeles bredvid datorn så jag kan ha modemets statuslysdioder i sikte hela tiden och dessutom ger statusfältet nertill i NC 4.05 utmärkt information så jag har god koll på vad som händer - eller rättare - inte händer.

 

T.ex. förut i kväll drog jag igång ca 18.45 och att komma fram till Yahoo och kolla på "Subject" vad det var för e-post som kommit tog säkert fem minuter - att sedan öppna och läsa den gick inte alls...

Att få "Waiting on reply" från den här konferensen tog väl i snitt 15 sekunder, innan bytsen segt och skvättvis fick sidan uppritad på ca ytterligare 30-60 sekunder.

Ungefär 18.55 började det bli helt kört - från "Waiting on reply" började det ta flera, flera minuter innan bytsen stilla som från en läckande vattenkran började droppa in då och då.

Runt 19.00 hade lysdioderna slutat blinka totalt och jag kände mig färdig drämma kontorsstolen rakt in i bildskärmen.

 

Så här djävligt har jag det nästan alltid på kvällstid (18-24) nuförtiden och även ibland på kontorstid kärvar det för djävligt!

 

Till råga på allt funkar inte e-mailningen mellan SBBS och 5starnet, och SBBS besvärar sig inte att svara på mina klago-mail!

 

Jag är nyfiken på ni andras erfarenheter!!!!

 

Det är nog dags för vissa tidningar att omtesta dessa gratis-abonnemang - de är rena mardrömmen nu!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Dom är väl skrotfärdiga nu iallafall, iomed att sveriges största ISP:er har tagit åtgärder i prisbilden. Jag undrar just vad som kommer hända med alla gratis internet-leverantörer..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsbrev påstår att Spray köpt SBBS2 och BIP, som jag fattat det är har Spray redan förut ihop det med Utfors?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...