Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook


SONY

Rekommendera Poster

Jag har installerat Outlook på min Mac.

Alla inställningar i Outlook plus minnesinställningarna i operativsystemet har jag kollat 15' gånger. Det går att ta imot e-post, men när jag ska skicka kommer det upp error att jag har för lite minne (108), men jag har utökat minnet? Jag har kollat outlook-inställningarna på en pc och då har det inte varit några problem!

 

[inlägget ändrat 2003-11-05 15:59:11 av SONY]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag Har drabbats av precis samma problem med OE 5.0.2 på min Mac 9.2 Classic. Dessutom säger felmeddelandet att det inte går att skicka till kontot xx.xx när det kontot i själva verket är kontot jag skickar från. Jag har fått för mig att det har något att göra med rättstavningen, alltså att länken till Words ordlista som på något sätt gör att det blir fel. För mig inträffade detta nämligen när jag fick ett meddelande om att rättstavning inte kunde initieras och efter installation av Office -98 uppstod felet. Nu blir jag inte av med det heller hur jag än gör. Det skulle vara intressan att att få tips på lösning.

/L

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag fick lösningen på MacWorlds forum under "Programdiskussioner.."

Jag citerar:

" Låter som dubbla Text Envodings (teckenkonventering) i din systemmapp kolla upp det. Det ska vara 15 filer i den mappen behåll de engelska varianterna oavsett språk på system. Reboota o prova igen."

 

Min Textencodingsmapp hade dubbla uppsättningar och när jag tog bort dom svenska enl. ovan så funkade Outlook Express igen.

 

/LD

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...