Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spärra avsändare


JMG_qwerty

Rekommendera Poster

I outlook:en vill jag kunna markera flera mail och välja "Lägg till i listan över avsändare av skräppost" för alla mail på samma gång, dvs inte endast en åt gången.

 

Vet någon hur jag ska gå tillväga?

 

Jag vill ej använda något annat filter än "Spärra avsändare av skräppost" då övriga filter inte fungerar tillfredställande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen!!!

 

Markerar man ett mail och högerklickar så kan man välja att lägga till avsändaren till "Listan över avsändare av skräppost". Markerar man däremot två eller flera mail så finns inte skräppostfunktionen när man högerklickar. (Enligt Microsoft så kan man bara lägga till en avsändare i taget)

 

För att lägga till flera mail-avsändare samtidigt så markera alla skräp-mail och i menyn längst upp på sidan välj "Åtgärder\Skräppost\Lägg till i listan över avsändare av skräppost". Det tar ett lite tid om man har ett hundratal skräp-mail avsändare men det funkar.

 

(Sen är det bara att gå in regelguiden och välja att skräp-mailen ska hamna i borttaget)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet någon hur jag ska gå tillväga?

Jag har testat det här förfarandet i Outlook 2000 flera gånger. Tyvärr kan jag inte redovisa någon som helst effekt.

 

Däremot blev jag "spamfri" fr.o.m. förrgår då jag resolut stängde av en av mina många brevlådor, den gamla huvudbrevlådan. Jag ska testa om några dagar för att se hur många mail som jag "dämt upp" på detta sätt.

Naturligtvis kan jag komma att missa viktiga mail och affärer men något måste göras. Jag vill inte sitta och radera löjliga mail en stor del av min tid vid datorn.

Har du Outlook 2000 kan jag tipsa om ett utmärkt filter som tar hand om ca 80% av all amerikansk spam.

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Outlook 2000 kan jag tipsa om ett utmärkt filter som tar hand om ca 80% av all amerikansk spam.

 

Ja tack?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej !

jag har hämtat programmet här:

http://www.cloudmark.com/products/spamnet/history/

ett citat finns där:

I was receiving 100's of junk emails a day. Since using SpamNet, I am down to single digits and dropping. I have had two consecutive days when I haven't received any spam.

Programmet gör en folder SPAM dit spam flyttas automatiskt! Dock enbart såna som programmet känner till och därför blir det i regel en rest på 2-3 mail eller så som måste rapporteras till det globala systemet

Tala gärna om hur det går

Tyvärr tycks de nu vilja ha pengar (jag fick en gratisversion)

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

[inlägget ändrat 2003-11-06 21:03:43 av einri]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...