Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen skräppost?


cookiehunter

Rekommendera Poster

Det verkar som att skräpposten enbart söker sig till huvudepostadressen i min dator.

 

Har fem olika E-postadresser i min dator och har konstaterat att hur jag än ändrar vilken av dem som skall vara huvudadress, så är det enbart just där skräpposten kommer och helt fritt i de övriga adresserna.

 

Är skräpet på något vis synkat till Datorns ID och huvudepostadressen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett spam direkadresserat till kontonamn@minisp.com och till och med IP-adressen@minisp.com. Är det såna som kommer till din huvudepostadress?

 

Annars finns det inga generella regler för hur spammare får sina adresser. Det kan vara alllt från slumpgenererade adresser i kända domäner till adresser uppsnappade på hemsidor (se upp när du annonserar ut något!) och adresser infångade och vidaresålda av sajter som drivers.com där man avkrävs en fungerande adress för att kunna ladda ner nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uhh?? Skumt. Vad har du för någon epost-klient?

Det låter som det ligger i din klient/server. Kan inte tänka mig att spammarna vet vilken av dina adresser somär aktiv (om du inte har något spyware på datorn).

 

Har du inte något spamfilter eller liknande som flyttar det till "spam-mappen" i huvudidentiteten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...