Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Itunes för windows.


jonasn

Rekommendera Poster

Har kört den i någon vecka nu, och är lite förundrad. Som så många andra spelare fungerar den knappt om man inte har en ordentligt id3-taggad musiksamling. Men sedan jag ordnade det (med hjälp av MP3 tag studio (http://www.magnusbrading.com/mp3ts/) och Flash renamer (http://www.rlvision.com/flashren/about.asp)) finns det fortfarande några saker som jag tycker är mycket märkliga:

 

* Spelaren går inte att göra mycket mindre på ett smidigt sätt. Älskar winshade-mode i winamp och skulle vilja ha nåt motsvarande läge i itunes.

 

* Shuffle fungerar inte alls! Är det bara hos mig den vägrar att spela låtarna i någon annan ordning än uppifrån och ner?

 

* Smarta playlists är bra, men varför kan man inte kombinera AND/OR-villkor?

Ex göra en smart playlist med "låtar som har [genre funk ELLER soul] OCH [betyg 4 ELLER 5]. Ett avancerat läge skulle vara fint.

 

Jag förstår inte varför folk är så lyriska över itunes. Skiljer sig mac-versionen mycket från pc-versionen? Annars är det bara att gratulera apple för marknadsföringen som verkat ha gått hem med hull och hår hos folk. Överhypat program.

 

Såvida jag inte har gjort helt fel och missat nåt igen.

 

Förutom detta har den visserligen utmärkt ljudkvalitet, men det räcker inte. Jag funderar på att testa beoplayer igen, nu när jag har taggat låtarna ordentligt. Har fortfarande inte hittat nån spelare med bättre ljud än den.

 

//jonasn

 

[inlägget ändrat 2003-11-03 14:57:53 av jonasn]

[inlägget ändrat 2003-11-03 14:59:03 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

jo det är ett elände med dessa spelare

som ska göra egna taggar i mp3orna

Shuffle funkar utmärkt för mig

Nog blir den väl liten o fin när man minimerar den?

Tycker oxå att den framförallt låter bra

Gillar oxå att man kan sätta eq för enstaka låtar

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog blir den väl liten o fin när man minimerar den?

 

Jo, liten som i "osynlig" ja.. :) Men jag vill kunna ha ett läge där den syns men inte är ivägen.

 

Gillar till exempel det här skinnet till winamp:

http://files.customize.org/ss/Howsthisoneinstead1-1.JPG

 

(skinnet är rätt svårt att få tag i, det tas bort från winamp.com hela tiden..)

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter det skinnet? Snyggt!

Corneramp

 

Edit: Enda felet med Corneramp är att det är för Winamp3 :thumbsdown:

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-11-03 16:18:42 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda felet med Corneramp är att det är för Winamp3

 

Det är därför man använder winamp 5. Ungefär som 2:an fast med freeform skin-support. Största felet med corneramp är att om man slarvar lite hamnar det utanför skärmen och är omöjligt att få tillbaka.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att testa beoplayer igen, nu när jag har taggat låtarna ordentligt. Har fortfarande inte hittat nån spelare med bättre ljud än den.

 

Men det var tusan vad mycket uppgifter dom ville ha reda på om en, för att vilja börja spela. Visst kan man fylla i noobgatan här och där, men ändå ? Det kanske inte är Norge, utan Danmark, som är den sista Sovjetstaten =/ Oproffsigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som mediaspelare förstår jag inte varför man skulle välja itunes, i synnerhet på en windowsmaskin...

 

[Esc]

[inlägget ändrat 2003-11-03 17:09:24 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg design. Design har alltid varit Apple's starkaste sida...

 

Det finns juh ett skin till Foobar2000 som ser ut som iTunes, samma knappar, samma finish ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. gårdagen fick mig att vilja undersöka lite, och innan dagen var slut hade jag jämfört Winamp 5, Foobar 2000, iTunes och BeoPlayer.

 

Har avinstallerat Foobar2000 och BeoPlayer nu. Jag kanske inbillar mig, men är inte media library i winamp3 bättre än det i winamp5? Detta måste undersökas..

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är inte media libraty någon välanvänd funktion. Men Winamp5 verkar som sagt lovande. 2.91 åkte ut. (3:an hade ett gästspel mellan 2.81 och 2.91, men var mer beta än 5:an enligt min åsikt)

 

BeoPlayer - Nej...

Foobar - Nej...

iTunes - har inte ens provat, finns liksom ingen anleding

WMP - finns där även fast man inte använder den...

 

Förresten, är det någon som vet om man kan få den förhandslyssning/visning av mediafiler (med hjälp av WMP) som finns i Windows2000 när man markerar en mediafil. Denna funktion har åtminstone inte jag hittat i XP [GROTTMAN]

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...