Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering av en Dell Latitude CPx


Zhyron

Rekommendera Poster

Jag har fått ett erbjudande på ovanstående dator.

Problemet är att den bara är på 500MHz, 256 MB RAM och 10Gb HD.

Min fråga är om det går att uppgradera detta.

Viktigast är processorn och hårddisken.

Processorn på bärbara brukar ju vara löddad på men jag har tillgång till lödkolvar så om det gär att lödda dit en annan processor är det inga problem.

Går det att byta ut de 10 Gb mot en annan vanlig hårddisk på mer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta priset så tycker jag att du ska avstå, iaf. om du hade tänkt att jobba med den.

Att plocka isär den och köpa en processor, löda dit den, inköp av hårddisk(ny finns nästan inga begagnade)det känns som mycket arbete och ganska stora pengar.

Nä är du inte nöjd med hur den är specád nu så blir du inte gladare längre fram heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr

Både processor,hårddisk, och ramminne är speciellt avpassade för bärbara. kan du klara dej med en större hårddisk bara så finns det externa diskar att köpa, men dock får du nog nöja dej med hur datorn är konfigurerad förövrigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar med vanlig är om man kan köpa det löst till ungefär samma pris som till vanliga datorer och i såfall var?

Finns det bara hos företaget som gjort det (i detta fall DEll)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara nämna att naturligtvis kan du öka på både Ram-minnet och byta HDD...Grafikkortet och processorn är inte värt att byta. Däremot är det tveksamt om det är lönt, som föregående nämnde "är du inte nöjd nu blir det inte bättre med tiden...."

CPxH500 är inte spec snabb i vilket fall som helst. Nä,mitt tips är att du köper en annan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...