Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Uppgradering"


Xanatos

Rekommendera Poster

Bara en sista grej..

INNAN du rusar iväg och köper en påse minne, titta i dokumentationen hur stora minnesmuduler du kan stoppa i, många äldre datorer har begränsad storlek till 128mb-ram/minnesslot.

Sedan bör du även kolla upp vilken typ av minne du kan använda, har du lite nyare dator så kan det funka med både Sdram och DDram, men troligtvis så behöver du Sdram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan tror jag att du kommer inte märka någon skillnad i spelen. Visst, en del spel som har höga minnes krav kommer inte att vara lika ryckiga, men eftersom datorn har så många flask halsar så kommer det överlag inte märkas någon skillnad. Räkna med några % vilket inte syns, annat än i benchmarks...

 

Edit:

En annan grej som du kan göra är att stänga ner alla andra program när du kör spel.

Dvs se till att stänga ner anti-virus, IE + ev andra program som vanligtvis är igång.

 

Läs hur Ms och Intel planerar att ta över din dator:

http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

http://www.againsttcpa.com/

[inlägget ändrat 2003-11-02 11:08:55 av Kraantz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det rörde sig om servrar FÖRR ja..

Men i och med att vanliga burkar inte längre har 32-64 MB minne, utan över 512, ibland mycket över 512, är det bra med ECC.

 

Japp, ECC-minne är dyrare. Men även Mercedes är dyrare än Fiat.

 

Att folk råkar ut för märkliga programkrascher beror oftast inte bara på dålig kod, utan även kasst minne.

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, Ech har en poäng i detdär. Men en 1 GHzare torde klara mer än 128 MB/slot.

 

Min burk (en numera uppgraderad XP-burk men 900 Mhz:are från början) klarar 512 MB/slot. Fast jag köpte förstås ett kvalitetsmoderkort..

 

128 MB/slot låter mer som Pentium2-burkar anno 1998...

 

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...