Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Två internetuppkopplingar??

// danne

Recommended Posts

Hejsan!

Jag hoppas inte det här problemet sticker i ögonen på folk som bor där det inte går att få bredband än ;-)

Jag har nämligen två bredbandsuppkopplingar. Eller rättare sagt en brednabd och en ADSL. Bredbandet är 2,5Mbit WLAN och ingår i hyran. Tyvärr duger inte uppkopplingen till spel så jag har beställt Bostream ADSL 0,5Mbit.

Jag undrar om jag kan ha båda internetuppkopplingarna inkopplade samtidigt (har två nätverkskort) och om det finns något smidigt sätt att växla mellan dessa...

man kanske rent av kan använda båda samtidigt?

Jag förstår inte riktigt. Du tykcer 2.5 mbit är för segt så du skaffar dig 0.5 mbit istället???

Och om du nu har två uppkoplingar, varför skulle du vilja ha kvar den slöare?

I Windows tror jag annars du kan välja vilket nätverkskort du använder för internet. Rent teoretiskt borde du kunna välja det ena att surfa med och det andra för att t ex lägga upp egen ftp.

Antagligen så är det för stor "Latency" på WLAN:et. Alltså det tar förlång tid att skicka paketen vilket gör att alla spela laggar.

Att skaffa ADSL låter väldigt troligt då eftersom det har inte har den problem som finns med RadioLAN vis spel.

Angående frågan så har det varit uppe några gånger så bara sök i forumet.

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...