Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tyst dvd-/+rw


qwert87

Rekommendera Poster

jag har en lite ovanlig förfrågan. jag söker en dvd-/+rw vars lucka låter så lite som möjligt. alltså inget högt rassel varje gång den åker ut. någon som kan ge nåt exempel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske finns en möjligthet att skaffa slot-in?

Vore väl det bästa för oss som gillar att bränna hemma i smyg??

 

mvh LC

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

hehe..

 

Jag har aldrig tidigare hört önskemålet om en " så tyst lucka som möjligt"..

 

hehe..

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Plextor PX-708A och visst låter det lite gran men det är inte alls så högt och farligt. Dessutom Så matas luckan in och ut med "inbromsning". Känns väldigt smidigt och stabilt.

 

Annars så tycker jag att det är snarare spelaren som låter för mycket. Har en slot-in där det inte alls låter då man matar ut/in skivor men där det låter som rena jet-motorn då man spelar upp skivor!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser mörkt ut alltså... det finns ingen dvd-enhet som är någorlunda tyst :-(

 

men det lutar ändå mot en slot-in.

man kanske kan korka igen inmatningshålet så att det låter mindre??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Haringen, Plextorn var den som lät minst vid in- och utmatning, inget jag reagerade på helt klart... sedan kan man juh ställa ner hastigheten så de låter mindre under drift också.

 

Slot-in undrar jag om det är vettigt, de jag testat har låtit mer *kli-klunk* än en brännare med tyst släde typ Plextorn.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag först hörde Slot-in för ett par år sedan tänkte jag på Volvo S80:s cd spelare och tänkte ooo va bra. Men den jag fick (pioneers) var rena besvikelsen. Visst är den snabb och så, men själva inmatning känns väldigt instabilt och som sagt så låter den som värsta jet motorn då den är igång. Inget jag rekommenderar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slot-in undrar jag om det är vettigt, de jag testat har låtit mer *kli-klunk* än en brännare med tyst släde typ Plextorn.

 

Det är sant, visst låter det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...