Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mick Program

Andreas Ljung

Recommended Posts

Andreas Ljung

finns det något Mick Program där man kan göra rösten mörk när man spelar in ? jag håller på att använder Pinnacle Studio och då vill jag ha en mörk röst med micken ... för jag har inte gått i målbrottet än. det finns ju mörk röst på ljud inspelaren på Tillbehör men då blir rösten lixom mycket segare så det låter HHHHEEEEEJJJJ. det ska precis gå lika snabbt fast med mörk röst

Du kan göra det i ett program som heter Cool Edit, tror jag. Du får söka lite på nätet efter det, jag vet inte om det är så lätt o hitta nu för tiden, produkten utvecklas under nytt namn nu (och kostar pengar dessutom).

/Eminos

Det är inte helt garanterat att använda s.k. timestretch-funktioner (Time/Pitch -> Stretch i Cool Edit Pro 2) till det som du vill ha det till. Du kommer säkerligen märka när du leker med det att det inte alls låter som du kommit in i målbrottet, utan det låter snarare som du har nån slags barnslig mörk robotröst :). (kunde inte förklara på nåt bättre sätt..) .. Dock kan juh det vara en kul effekt i sig ibland ;)

Mvh

/Daniel

-- -- - -

http://www.froggmusic.tk

Steinberg har en plugg som heter Voicedesigner eller liknande. Den pitchar ljudet utan att tempoändra och funkar 1 oktav upp och ner.

Rocka på!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...