Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Printa på t-shirt


Daily

Rekommendera Poster

Om man vill börja printa lite på t-shirt och vill att trycket skall bli bra och tåligt, vad behöver man för utrustning då?

Kan tänka mig att lägga ca 10-15 000kr på detta. Då har jag redan dator och bläckskrivare, men behövs det vara typ en färglaser eller något annat istället för en vanlig bläckstråle för att kvaliten skall bli bra eller sitter allt i en maskin.

Är det även någon som har info om hur det funkar så skicka gärna en länk!

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill börja printa lite på t-shirt och vill att trycket skall bli bra och tåligt, vad behöver man för utrustning då?

Det beror väl på vilken skala du tänkte börja trycka T-shirts i.

Det finns speciellt papper att köpa som man först skriver ut på och sedan använder ett strykjärn för att värma på trycket på tröjan.

 

Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns speciellt papper att köpa som man först skriver ut på och sedan använder ett strykjärn för att värma på trycket på tröjan.

Som inte håller så många tvättar...:thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte svar på din fråga, men det är både billigare och bättre att låta en tryckare ta hand om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ställer om frågan och frågar istället vad behöver man för maskiner eller utrustning för att börja tillverka t-shirt tryck digital i en mindre skala. Jag vet att typ Clas Ohlson mm säljer papper till sådant här men vad använder de som arbetar med detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påstrukna tryck håller inte. Det du vill göra är att screentrycka dina tröjor, det kan du göra på lite olika sätt. Förmodligen vill du använda dig av digitala original och då är fotoscreentryck attt föredra dvs du tillverkar dina tryckorginal genom att skriva ut dem och sedan fixera dem på en tryckform mha UV-ljus. Du kan hitta utrustning i lite olika prisklasser på t.ex http://www.screentec.se/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...