Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bästa webbhotellet

Håkan Gustavsson

Recommended Posts

Håkan Gustavsson

Hej hallå!

Står nu inför en snar lansering av min sajt och detta med val av webbhotell är en aktuell fråga. Så...

Vilket är det bästa webbhotellet med stöd för php och mySQL alla kategorier? Svenskt eller utländskt spelar ingen roll. OBS! bra suport och stabil drift prioriteras framför lågt pris.

mvh

mats_svensson

Finns många bra men också många dåliga så det är klokt att vara försiktig när man väljer. Ett tips för att testa supporten är att ställa lite frågor för att se hur snabba dom är att besvara frågor. Om det tar mer än 24 timmar skulle jag själv passa mig.

Några som jag kan tipsa om är:

www.swebase.com (hade en sida där för ett tag sedan och det fungerade mycket bra)

www.wkhotell.com (har en sida hoss dom nu, och supporten och upptiden är mycket bra)

www.aleborg.com (mycket populärt och omtyckt hotell)

Hej,

Kolla att webbhotellet har följande innan du beställer:

¤ Telefonsupport.

¤ Svarar inom rimlig tid på epost. Testa att skicka ett mail på olika tidpunkter för att mäta tiden.

¤ Hör med andra användare som har webbhotellet. Nämn vilket webbhotell du tänker välja till mig så kan jag hjälpa dig att hitta referenskunder.

¤ Sök på Eforum om andra människor har positiv kritik om dem.

¤ Att servrarna finns i Sverige.

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Håkan Gustavsson

Tack för kloka råd! Det är i princip så jag har gått tillväga och nu är det inte lika många att välja mellan

Kristianstad, varför är det viktigt att servrarna finns i Sverige?

mvh / Håkan

Kristianstad, varför är det viktigt att servrarna finns i Sverige?

Ska du huvudsakligen ha svenska besökare tycker jag att servern ska stå i Sverige. Det lär bli snabbare.

Att få svensk support är ju heller aldrig fel.

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

Skulle vilja rekommendera ett webhotell vid namn 99kronor.

Du hittar dem på www.99kronor.com

Servern är visserligen belägen i USA men till skillnad från föregående talare så tror jag inte skillnaden blir så extremt stor och support på svenska får du.

Jag kör själv ett par sidor på detta webbhotell och har bara positiva ord att säga.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...