Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RAS&NT4


Jovan

Rekommendera Poster

Hej

Har ett problem som snart gör mig sömnlös och undrar om någon varit med om samma, det lyder som följer: Har Nt4 servrar och Nt4 wkstn klienter, 1pdc flera Bdc:s.Hade Ras installerat på en Bdc,funkade ett tag sen ballade det hela ut.Klienten fick meddelandet om att domänkontrollanten ej kunde nås,efter flera ominstallationer(ras) så funkade det någon vecka, sen blev det samma sak igen.Har nu installerat rasen på Pdc:n, funkade ett litet tag, sen ballade det ur också.Har Dhcp och wins på servern, har testat lm-hosts med pre-taggen hos klienterna,statiska ip på rasen,tja vet nu knappt vad mer jag kan göra.Någon som har tips så välkomnar jag dessa'

Jovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att stänga av tjänsten ras och sen starta den igen! Hur är tjänsten ställd att starta automatiskt eller manuellt vid omstart av servern, är tjänsten aktiverad eller inaktiverad i services? Får du inte något meddelande i systemloggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Göransson

Har tråkiga erfarenheter av ras och NT. Antar att du installerat den senaste SP´n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har märkt att just installation av ny SP6a kan störa RAS. I mitt fall löste det sig när jag tog bort alla inställningar och skapade nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...